سنندج ۱۴ اسفندماه میزبان کنگره شعر اهل بیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: سنندج ۱۴ اسفند ماه امسال میزبان برگزاری کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت (ع) است که با حضور شاعران آئینی استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حجت‌الاسلام حاتمیان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کنگره شعر اهل بیت (ع) گفت: یکی از برنامه‌های حوزه ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی که از سال ۸۱ برنامه‌ریزی شد، برنامه کنگره بانوی آفتاب بود که به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) در برخی استان‌های کشور اجرا می‌شد.

او افزود: هدف از برگزاری اینگونه کنگره‌ها مطرح شدن محبت و ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی و شاعران اهل سنت پیرامون شخصیت اهل بیت (علیهم‌السلام) بود.

حجت‌الاسلام حاتمیان خاطر نشان کرد: امسال کنگره شعر اهل بیت که با محوریت شخصیت و فضائل اهل بیت عصمت مورد بحث قرار می‌گیرد در کردستان نیز به عنوان یک شاخص ابلاغی مطرح است و باید با استفاده از ظرفیت‌های استان این کنگره برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: نیاز است ادارات فرهنگی در راستای اجرای این کنگره تبلیغات اسلامی را یاری کنند تا با تعامل، هم‌اندیشی و هم‌افزایی و همکاری این کنگره با محتوای بالایی برگزار شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: تمام تلاش جریانات افراط‌گرا و اندیشه‌های گمراه در دنیای اسلام براین است که شکاف و هم‌گسیختگی را بین امت اسلامی ایجاد کنند و نقاط مشترکی که برای همگرایی امت اسلام است را با ایجاد شبهات و ابهامات در اندیشه‌های مردم از بین ببرند.

او بیان کرد: همه اندیشه‌ها و مذاهب اسلامی بر این باورند که مسئله شفاعت، زیارت و توسل جزو مسلمات مبانی دینی ماست و هیچگونه ناسازگاری با اصول و مبانی توحیدی ما ندارد، اما جریانات انحرافی می‌خواهند نقاط مشترک را از هم بپاشند و نگاه امت اسلامی به اهل بیت و شخصیت‌های اسلامی را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: امت اسلامی به خوبی می‌توانند بر محور اهل بیت عصمت وفاق اجتماعی و اتحاد و همگرایی داشته باشند و مسئله شعر و ادب و هنر از ابزار‌های ماندگاری است که می‌تواند این مهم را تقویت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: از شعرا درخواست می‌شود آثار خود را برای دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت ارسال کنند تا آثار جمع‌آوری شود.

او با بیان اینکه اهل سنت محب اهل بیت هستند، اضافه کرد: در سال‌های ۸۲، ۸۳ و ۸۴ کنگره اهل بیت در سنندج برگزار شده است بنابراین این برنامه‌ها ارزشمند بوده و قطعا با استقبال همراه خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به زمان برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: این کنگره ۱۴ اسفندماه در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.