خیمه آلودگی هوا بر سر آبیک

چند روزی است افزایش آلودگی هوا، زندگی را بر مردم شهر آبیک سخت کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، از هفته پایانی آذر سکون هوای سرد و نبود باد و جریانات جوی و بارندگی؛ حجم آلاینده‌های معلق در هوای شهر‌های بزرگ استان از جمله آبیک را افزایش داده به گونه‌ای که از ظهر امروز غباری از آلودگی، این شهر را در تاریکی فرو برده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست شاخص آلودگی را عدد ۲۳۲ یعنی بسیار ناسالم اعلام کرده است.

همین وضعیت باعث شد، مدارس شهرستان آبیک در شیفت عصر امروز برای چندمین بار در هفته اخیر، تعطیل شود.

همچنین رسیدن شاخص آلودگی هوا در آبیک به مرز بسیار ناسالم باعث شد جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون استاندار و مدیرکل ستاد بحران استان در این شهرستان تشکیل شود.

سید موسوی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین می‌گوید: گرد و غباروارده از غرب کشور، کانون‌های ریزگرد استانی، صنایع، خودرو‌های دیزلی، نیروگاه شهید رجایی قزوین و آلودگی حاصل از سوخت مسکن و خودرو‌ها از جمله عوامل تشکیل دهنده ذرات ریز معلق در هواست.

آقای جمالی پور استاندار هم چند روز قبل در نشست از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی آلایندگی صنایع از جمله کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی خبر داده بود.

کارخانه سیمان آبیک در این شهرستان واقع شده، اما مالکیت و درآمد آن برای استان البرز است.

هواشناسی هم اعلام کرده: انباشت غلظت آلاینده‌های جوی تا روز چهارشنبه در استان ادامه دارد و در این مدت دمای هوای استان تغییر چندانی نخواهد داشت.

کاشناسان محیط زیست می‌گویند: قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در محدوده صفر تا ۵۰ یعنی هوای پاک؛ ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس؛ ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک است.

شهرستان آبیک با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، در ۵۰ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.