نشست کیم جونگ اون با مقامات بلندپایه نظامی کره‌شمالی

در ادامه تنش‌های واشنگتن و پیونگ یانگ، رهبر کره شمالی با مقامات ارشد نظامی این کشور نشستی را برگزار کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن، خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر این کشور به منظور گفتگو در خصوص تقویت توان نظامی نشستی را با مقامات ارشد ارتش برگزار کرده است.

بنا به گزارش خبرگزای رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون در این نشست به گفتگو در خصوص تقویت نیرو‌های مسلح این کشور به لحاظ نظامی و سیاسی پرداخت. همچنین در این نشست موضوعات مهمی از جمله بهبود جدی بخش دفاع ملی و موضوعات اصلی مربوط به توسعه سریع و پایدار قابلیت‌های نظامی برای دفاع از کشور به بحث گذاشته شد.

با این حال خبرگزاری رسمی کره شمالی از ارائه جزئیات درباره زمان و نیز تصمیمات نهایی اتخاذ شده در این نشست خودداری کرد. این کمیسیون بالاترین نهاد تصمیم‌گیری نظامی در کره شمالی است. کره شمالی تا پایان سال میلادی جاری به آمریکا مهم داده است تا رویکرد خصمانه خود را در خصوص این کشور تغییر دهد. رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون سه بار با هم دیدار کردند، اما هیچگونه پیشرفت چشمگیری از آن زمان تاکنون در موضوع مذاکرات هسته‌ای دو جانبه مشاهده نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز شنبه با انتقاد از اتهامات حقوق بشری آمریکا علیه این کشور هشدار داد چنانچه واشنگتن تلاش کند تا نظام حکومتی کره شمالی را با مشکلات حقوق بشری گره بزند، تاوان سختی خواهد داد.

رهبر کره شمالی به تازگی طی بیانیه‌ای هشدارآمیز خطاب به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین این را هم گفت که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار