افزایش آورد آب به رودخانه کارون از طریق بارندگی

استاندار خوزستان از ورود ۱۷میلیون مترمکعب آب طی این بارندگی، تنها در مدت زمان ۳ ساعت به شهر اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه بارش‌های اخیر رخداد نادری نبود، اما جزو رگبار‌های شدید به حساب می‌آمد گفت: ۱۷میلیون مترمکعب آب از این بارندگی تنها در مدت زمان ۳ ساعت وارد اهواز شد که نزدیک به ۱۵ درصد بارش‌ها به رودخانه کارون ریخت.

او افزود: در۵۰ سال اخیر تنها در سال‌های ۵۸، ۸۲ و ۹۸ تجربه چنین بارشی در خوزستان داشتیم و در بارش اخیر که رتبه سوم را در میان بارش‌های گذشته داشته است کمترین بارش مربوط به منطقه یک و بیشترین بارش در منطقه ۴ اهواز ثبت شد.

شریعتی بیان داشت: بالا بودن حجم بارش‌ها و نبود سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی موجب بروز مشکلاتی جدی برای مردم شد، از این رو در تلاشیم در سریعترین زمان ممکن آب‌های سطحی جمع‌آوری شود.

استاندار خوزستان گفت: وسعت شهر قبلا به این اندازه نبود و تخلیه آب از سطح شهر با توجه به وجود بیابان‌های اطراف آسانتر بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر فقط شهرک دانشکاه در اهواز وضعیت حادی دارد که پیش بینی می‌شود تا فردا وضعیت این منطقه هم عادی شود درخرمشهر نیز هنوز وضعیت عادی نشده که با ادامه کار و تلاش‌ها احتمالا تا فردا ظهر وضعیت عادی‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.