عربستان به افشاگری اردوغان واکنش نشان داد

سفارت عربستان سعودی در پاکستان به اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره علت حضور نیافتن اسلام‌آباد در نشست کوالالامپور واکنش نشان داد.

عربستان به افشاگری اردوغان واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سفارت عربستان سعودی در پاکستان با انتشار بیانیه‌ای، به سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره علت حضور نیافتن پاکستان در نشست کوالالامپور واکنش نشان داد و اجلاس سران اسلامی در مالزی را «اجلاس کوچک سران» نامید.

در این بیانیه آمده است: «اخبار شایع شده از سوی برخی طرف‌ها درباره فشار عربستان بر پاکستان در خصوص مشارکت نکردن این کشور در اجلاس کوچک سران، درست نیست».

روز گذشته رئیس جمهور ترکیه دلیل حضور نیافتن پاکستان در نشست کوالالامپور را افشا کرد.

اردوغان درباره عدم حضور عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در نشست کوالالامپور، تصریح کرد: عربستان سعودی، پاکستان را تهدید کرده بود اگر در نشست مالزی شرکت کند، ۴ میلیون کارگر پاکستانی را اخراج خواهد کرد.

وی افزود: همچنین عربستان تهدید کرده بود در صورت شرکت عمران خان در نشست مالزی، دارایی‌های مالی خود را از بازار پاکستان و بانک مرکزی این کشور خارج خواهد کرد.

کوالالامپور، پایتخت مالزی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه میزبان نشست سران کشور‌های اسلامی بود. این نشست از سوی عربستان سعودی تحریم شد و ریاض سایر کشور‌های عربی و اسلامی را تهدید کرد تا در این مراسم شرکت نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار