رشته‌های موسیقی و نقاشی در کرمانشاه راه اندازی می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه پس از تعطیلی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر، طرح پیشنهادی تاسیس رشته‌های موسیقی و نقاشی را به عنوان آغازی ماندگار و اثرگذار به رییس دانشگاه رازی کرمانشاه ارایه کرد.

رشته‌ موسیقی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اعلام کرد: از آنجا که مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر در استان که به مدت ۱۸ سال فعالیت داشت، تجربه بسیار ارزنده ای بود و اثرات مثبتی در فرهنگ و هنر استان داشت و جوانان بسیاری از این فرصت استفاده کرده و در رشته های مختلف دانش آموخته شدند، پیشنهاد ایجاد رشته‌های هنری به دانشگاه رازی کرمانشاه ارایه شد.

او گفت: باید استان های کمتر برخوردار کشور را با نگاه ویژه تری دید چرا که این استان فاقد دانشگاهی برای تربیت نیروی متخصص است و تعطیلی این مراکز به طور قطع به ضرر کرمانشاه خواهد بود.

فاضلی زاد همچنین ضرورت وجود چنین مرکزی را برای جوانان جویای کار استان بسیار حیاتی دانست و گفت: در شرایط اقتصادی استان و آمار بالای بیکاری جوانان، وجود دانشکده هنر بسیاری ضروری بوده و در پی آن به طور قطع بازار کار و موقعیت شغلی بهتری برای آنان فراهم خواهد شد.

او  گفت: در این طرح ایجاد رشته هایی همچون امور فرهنگی، روابط عمومی، گرافیک، نقاشی و موسیقی پیشنهاد شده که می توان با استفاده از دانش آموخته گان کارشناسی ارشد و دکتری استان به عنوان مدرس، شرایط تحقق این امر مهم و زیربنایی را مهیا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در پایان گفت؛ در این طرح از  اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه درخواست شد که تمهیداتی اندیشیده شود تا در کنکور ۹۹ و یا سال بعد، رشته های یادشده برای پذیرش دانشجو لحاظ شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.