فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راهنما در سختی‌ها

امام جمعه بندرعباس گفت: برگزاری کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان نشانه‌ی زنده بودن فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه است.

فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راهنما در سختی‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس افزود: این کنگره ملی برکات بسیاری را برای سراسر هرمزگان به همراه دارد به گونه‌ای که شاهد محرومیت‌زدایی و مشارکت همه مردم، دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی بودیم.

خطیب نماز جمعه بندرعباس گفت: در شرایط کنونی کشور باید بیشتر از همیشه در ادامه دادن راه شهدا حساس باشیم، زیرا برکات پیروی از اهداف آنان را در زندگی خود مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت افزایش شناخت جوانان درباره‌ی جریان‌های فکری و سیاسی افزود: بنا به توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی باید بدانید اگر جریانات را نشناسیم مسیر حق و باطل را گم می‌کنیم و در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب نیز به این مسئله تاکیدات زیادی شده است.

امام جمعه بندرعباس گفت: جوانان باید جریان‌های فکری مطلوب در مسیر انقلاب را بشناسند و بدانند که با چه نوع شاخصه‌هایی وارد میدان شده‌اند و موضع‌گیری آنان در مقابل نظام سلطه چیست.

او همچنین به وضعیت نامطلوب بوی تعفن خور‌ها در شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: در جلساتی که با استاندار و دیگر مسوولان دستگاه‌های ذیربط داشته‌ام قول مساعد داده شده است که هر چه سریعتر این مشکل خصوصا در مورد خور گور سوزان رفع شود.

خطیب نماز جمعه بندرعباس گفت: شرکت آب و فاضلاب کار‌های خوبی برای توسعه آب شهری بندرعباس انجام داده، اما باید دقت داشته باشند که این همه تلاش و زحمت با وارد شدن پسماند‌های فاضلاب به خور‌ها و ایجاد بوی متعفن هدر نرود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به موضوع طلاق در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: مساله‌ی تاهل شخصیتی به انسان می‌دهد که مردم به آن نگاه مثبت دارند، ولی کسانی که طلاق می‌گیرند با این کمبود مواجه هستند.

او در پایان سخنانش از پدران، مادران و بزرگتر‌ها در هر خانواده‌ای خواست تا برای جوانانی که زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند ریش سفیدی کنند و مانند گذشتگان مشکلات آنان را با مشورت دادن حل کنند تا کار به طلاق کشیده نشود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.