رئیس سازمان بهزیستی کشور خبرداد؛

هدف سازمان بهزیستی رشد کودکان بی سرپرست در کانون خانواده است

قبادی دانا گفت: هدف ما این است کودکان بی سرپرست در خانواده‌ها حضور پیدا کنند و در بنیان خانواده رشد کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح شیرخوارگاه شبیر اظهار کرد: در حال حاضر ۲۶ هزار نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور است که ۱۶ هزار نفر از این کودکان در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند که مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود.

او گفت: ۱۰ هزار نفر در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند که دولت از طریق سازمان بهزیستی مستمری به مراکز شبه خانواده پرداخت می‌شود.

قبادی دانا گفت: شیرخوارگاه شبیر در سال ۱۳۳۲ حاج آقا شبیر اینجا را پایه گذاری کردن که قدیمی‌ترین شیرخوارگاه کشور است این ساختمان فرسوده بود که سال ۹۴ کلنگ زنی برای ترمیم آن آغاز شد و این نمونه موفق حضور خیرین است.


بیشتربخوانید: تأمین جهیزیه مددجویان نیازمند دارای معلولیت بهزیستی توسط خیرین


رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: بسیاری از اشخاص بدون ذکر نام کمک کردند سازمان نیز از سال ۹۴ در دوره محسنی بندپی برای ساخت حضور داشت و قرار بود در هفته بهزیستی این افتتاح صورت بگیرد، اما تکمیل نشده بود.

او گفت: این ساختمان مجهزترین و بزرگترین شیرخوارگاه کشور است و محلی برای تفریح کودکان است، استخر و شنا، آب درمانی، محلی برای درمان، سیستم تاسیسات مناسب، آشپزخانه مدرن ساخته شده و استاندار‌های لازم برای ساخت صورت گرفته است.

قبادی دانا بیان کرد: امیدوارم ساخت این مرکز یک شروعی برای حضور خیرین کشور باشد.

او ادامه داد: با کمک خیرین ساخت مسکن خانواده‌های دو معلول، تامین جهیزیه معلولان، مجهز سازی سایر شیرخوارگاه‌های کشور اتفاق بیفتد و این اقدام مقدمه‌ای برای استانداردسازی سایر شیرخوارگاه‌ها هم باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما این است کودکان بی سرپرست در خانواده‌ها حضور پیدا کنند و در بنیان خانواده رشد کنند این شعار نهادینه شده که بدترین خانواده از بهترین مرکز نگهداری بهتر است.

قبادی دانا بیان کرد: سامانه ملی فرزندخواندگی افتتاح می‌شود تا کودکان بی سرپرست بتوانند در خانواده‌ها رشد کنند همچنین سامانه دیده بان افتتاح خواهد شد که ۴۴ مرکزی تحت پوشش بهزیستی است مردم تماس بگیرند مشکلات مراکز بهزیستی را اعلام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، شیرخوارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار