معافیت مالیاتی پارکینگ های اماکن گردشگری شیراز

معافیت تأمین پارکینگ اماکن مربوط به فعالیت‌های گردشگری در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز برای مدت ۳ سال به تصویب رسید.

معافیت مالیاتی پارکینگ های اماکن گردشگری شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در مصوبات یکصد و چهاردهمین جلسه صحن علنی شورای شهر طرح یک فوریتی معافیت تأمین پارکینگ اماکن مربوط به فعالیت‌های گردشگری در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز برای مدت ۳ سال به تصویب رسید.

به منظور تشویق شهروندان در بازسازی بنا‌های منطقه تاریخی فرهنگی شیراز که اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اجازه تجدید بنای آن‌ها را می‌دهد در صورتی که تجدید بنا بر اساس الگوی معماری سنتی مورد تائید معاونت شهرسازی و معماری شهرداری باشد، برای کاربری‌های مسکونی و همه تاسیسات گردشگری موضوع قانون الزام تأمین پارکینگ حذف می‌شود و عوارضی تحت عنوان حذف پارکینگ دریافت نخواهد شد؛ البته بنا‌های واقع در معابر با عرض بیشتر از ۱۶ متر شامل مصوبه مطرح در این بند نمی‌شود.

در این جلسه اعضای شورا با تصویب لایحه شهرداری مبنی بر صدور مجوز خرید تجهیزات و قطعات یدکی مورد نیاز سازمان حمل‌ونقل ریلی به نرخ ارز بازار، به این دستگاه اجازه دادند که نسبت به انعقاد قرارداد خرید با ثمن ارزی و با شرط تبدیل آن به معادل ریالی به نرخ ارز بازار آزاد در روز پرداخت وجه، طرح بهسازی و خرید قطعات مورد نیاز خط یک قطار شهری و ایستگاه‌ها و ساختمان‌های آن اقدام کند.

طرح اختصاص فضا‌های تبلیغاتی شهری به هنرمندان بررسی شد و به دلیل مخالفت شهردار با این توجیه که برای شهرداری بار مالی دارد و مخالفت برخی از اعضا برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارجاع شد.

همچنین ایراد هیات تطبیق فرمانداری شیراز در خصوص واگذاری منافع قسمتی از فضای تحتانی معابر عمومی در کوچه ۱۵ میدان ابوالکلام به هتل رویال نیز مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد که فضای فوقانی معبر مورد اشاره در این مصوبه واگذار شود.
لایحه شهرداری شیراز مبنی بر سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۶۹ و ۴۵ صدم متر مربع عرصه معبر بخش ۴ با کاربری مختلط تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی واقع در بلوار پاسارگاد نبش خیابان یقطین جنوبی و احتساب آن به عنوان اموال اختصاصی شهرداری مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

اساسنامه شرکت توسعه و ترویج فعالیت‌های گردشگری و زیارتی شهرداری شیراز نیز منطبق با ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها شامل ۲۹ ماده و ۴ تبصره به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

اصلاح بند‌های ۶ و ۷ مصوبه شورای شهر مبنی بر مدیریت تعارض منافع نیز مورد بحث قرار گرفت که با توجه اتمام وقت جلسه، بررسی بیشتر آن به جلسه آینده‌ی شورا موکول شد.

بند‌های اشاره شده در خصوص اشتغال مهندسین ناظر دارای پروانه نظام مهندسی در شهرداری شیراز بود. طبق قانون تعارض منافع این مهندسین به دلیل اشتغال در شهرداری از نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شیراز محروم می‌شوند.

سعید نظری با بیان اینکه مهندسین ناظر نمی‌توانند در شهرداری شاغل باشند، گفت: به دلیل اینکه صنعت ساختمان پول‌ساز است برخی از مهندسین ناظر که در شهرداری شاغل هستند مرتکب فساد می‌شوند.

این عضو شورا تاکید کرد: مهندسینی که خارج از مجموعه شهرداری هستند و بیکار باید به عنوان مهندس ناظر ساختمانی فعالیت کنند.

نواب قائدی گفت: مهندسین شاغل در شهرداری مجوز فعالیت دارند و دارای حقی هستند که با اجرای این طرح از حق خود محروم می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.