افزایش ۲۵ برابری کشت کلزا در رامشیر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر گفت: عملیات کشت کلزا در این شهرستان در مقایسه با پارسال ۲۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن احمدی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر با اشاره به اتمام عملیات کشت کلزا در این شهرستان گفت: عملیات کشت این محصول در ۷۴۵ هکتار از اراضی زراعی انجام شد.

او افزود: امسال در برنامه بود تا با کشت کلزا شاهد بهبود عملکرد کمی و کیفی غلات در رامشیر باشیم و در این زمینه کشاورزان توانستند عملکرد خوبی داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه سطح کشت شده نسبت به سال گذشته ۲۵ برابر افزایش داشته است، اظهار داشت: کشت کلزا علاوه بر اهمیتی که برای تولید و تامین روغن مورد نیاز کشور دارد، به عنوان یک محصول مناسب در تناوب با غلات پاییزه مورد توجه قرار دارد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر تصریح کرد: دانه روغنی کلزا علاوه بر کنترل بیماری‌های قارچی، در بهبود عملکرد کمی و کیفی محصول غلات بعد از خود نیز بسیار با اهمیت است و از این رو نسبت به کشت آن اقدام می‌شود.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی‌های هدفمند انجام‌شده و تلاش مروجین مراکز جهاد کشاورزی، الگوی کشت شهرستان از حالت تک کشتی خارج شده و محصولات متنوعی در حال کشت هستند. همچنین با آموزش‌های لازم و همراهی کشاورزان، افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.