برگزاری همایش روز ملی علوم اجتماعی

همایش بزرگداشت روز ملی علوم اجتماعی و نشست سالیانه دفاتر انجمن جامعه شناسی ایران در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،همایش بزرگداشت روز ملی علوم اجتماعی و نشست سالیانه دفاتر انجمن جامعه شناسی ایران  در تبریز برگزار شد.

شهین باهرشهردار تبریز در این مراسم تشکیل انجمن‌های مردم نهاد را یکی از مهمترین فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: امروز به واسطه فعالیت‌های خوب انجمن‌های مردم نهاد، شاهد پیشرفت و توسعه کشور در همه حوزه‌ها از جمله حوزه اجتماعی  اقتصادی فرهنگی و علمی هستیم.

شهین باهر افزود: توجه به منافع فردی از آفت‌های یک جامعه به شمار می‌رود، در مقابل منافع عمومی مانند شاه کلیدی برای رفع مشکلات است که با اهمیت دادن به این امر و تعلیم و تربیت از دوران کودکی بر پایه توجه و تقویت منافع عمومی کشور، در حوزه اجتماعی شهر، استان و کشور گام‌های بلندی برداشته می‌شود که رشد و بالندگی در همه حوزه‌ها را در پی خواهد داشت.

سراج زاده ریاست انجمن جامعه شناسی کشور نیز در این مراسم گفت: تبریز و آذربایجان از دیرباز و از دوره مشروطیت نقطه عطفی در تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ایران بوده و با پرورش فرهیختگان، صاحبنظران علمی، صنعتگران و کارآفرینان بزرگ، نقش مهم و پیشتازی در برنامه‌های توسعه کشور داشته است.

سراج زاده با اشاره به نقش ماندگار اساتید برجسته و پیشکسوت تبریزی در حوزه علوم اجتماعی در کشور و در سطح ملی، گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه کشور پس از دانشگاه تهران محسوب می‌شود که رشته‌های مختلف علوم اجتماعی در آن دایر است.

در پایان این مراسم از اساتید جامعه شناسی استان با اهداء هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.