وزیر کشور خبر داد؛

تأیید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس از سوی هیئت‌های اجرایی

رحمانی فضلی گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ داوطلب انتخابات مجلس، صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیئت‌های اجرایی تأیید شد.

به گزارش حوزه دولت سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیئت‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف کردند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیئت‌های اجرایی مورد تأیید قرار گرفت و نتیجه به هیئت‌های نظارت اعلام شد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستان‌های مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیئت‌های اجرایی اضافه و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیات‌های اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می‌رساندند.


بیشتر بخوانید: شرایط بازار ارز در حال بررسی است/ تقاضا برای صادرات گوشت قرمز به دلیل فراوانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سلام.مرگ بر گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
بله اونوقت میشه یکی مثل همینایی که توی مجلسند و آبروی هر چی ایرانی باغیرت رو میبرند و به تنها چیزی که فکر نمی کنند حل مشکلات مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۷ آذر ۱۳۹۸
اسامی تایید صلاحیت شده ها تو این مرحله تو کدوم سایت اعلام میکنن؟؟؟
آخرین اخبار