نخست‌وزیر پاکستان تحت فشار حاکمان سعودی سفر خود به مالزی را لغو کرد

منابع خبری در پاکستان از لغو سفر عمران خان، نخست‌وزیر این کشور به مالزی برای شرکت در نشست سران کوالالامپور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «جئو تی وی»، عمران خان، نخست وزیر پاکستان که قرار بود برای شرکت در نشست سران کوالالامپور عازم مالزی شود، سفر خود را لغو کرده و قرار است شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان به نمایندگی از اسلام‌آباد در این اجلاس شرکت کند.

به گفته منابع خبری، نخست وزیر پاکستان بلافاصله پس از سفر به عربستان و در حالی که مسئولین دفترش از برنامه قطعی سفر به مالزی سخن گفته بودند سفر خود به کوالالامپور را لغو کرد. انجام این سفر قطعی بود تا جایی که «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در نشست خبری هفتگی خود آن را تایید کرده بود.

منابع خبری لغو سفر نخست وزیر پاکستان به مالزی را مرتبط با نارضایتی حاکمان ریاض از حضور عمران خان در نشست کوالالامپور اعلام کردند و فشار‌های عربستان را دلیل اصلی این تصمیم عمران خان دانستند.

اجلاس سران کوالالامپور قرار است پس فردا به میزبانی «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر این کشور و با حضور کشور‌های ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش برگزار شود.کارشناسان معتقدند دعوت نشدن عربستان و امارات توسط ماهاتیر محمد دلیل اصلی نارضایتی عربستان از حضور پاکستان در این نشست بوده است.

منابع خبری در پاکستان سفر‌های اخیر عمران خان به عربستان و سفر «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان به امارات را آخرین تلاش اسلام آباد برای جلب رضایت دو طرف خوانده و نوشتند: سران سیاسی و نظامی پاکستان نتوانستند رضایت کشور‌های عربی را جلب کنند از این رو سفر عمران خان به مالزی لغو شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار