سامانه بارشی همچنان در جنوب بوشهر یکه تازی می‌کند

سامانه قدرتمند بارشی همچنان در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر فعال است و این مناطق شاهد بارش باران هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سامانه بارشی که از یکشنبه وارد استان بوشهر شده است، همچنان در مناطق جنوبی این استان فعال است.

سامانه‌ای که فرج اله شکوهی پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر پیش از ورودش گفته بود، در چند سال اخیر کم سابقه است و بر همین اساس، درباره بارش‌های مداوم، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد.

این سامانه قدرتمند و با هسته بارشی قوی فعالیتش را در جنوب استان بوشهر آغاز کرد و بیشترین فعالیتش هم در این مناطق بوده است.

سامانه بارشی تا اوایل امروز صبح در مناطق شمالی و مرکزی استان فعال بود، اما در جنوب استان همچنان فعالیتش ادامه دارد و پیش بینی شده تا فردا صبح این مناطق شاهد بارش باران باشند.

تعطیلی مدارس

شدت بارش‌ها و آبگرفتگی معابر، باعث تعطیلی مدارس هم شد. به طوری که دیروز همه مدارس استان تعطیل بودند. اگر چه برخی معتقدند بودند که برخی نقاط شمالی که بارش چندانی نداشتند نباید مدارسشان تعطیل می‌شد.

امروز هم مدارس شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، عسلویه، کنگان، جم، دیر، دشتی و مناطق کاکی و بردخون در نوبت صبح و مدارس شهرستان کنگان، عسلویه و دیر و منطقه بردخون در نوبت عصر تعطیل شدند.

میزان بارش‌ها

آمار‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ایستگاه‌های این اداره کل تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، جم با ۱۷۴.۳ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است. در عسلویه نیز در این مدت ۱۲۰.۳، دیر ۱۱۳.۷، گناوه ۸۵.۱، خارگ ۷۳، بوشهر ۷۰.۵، برازجان ۵۴.۲ و دیلم ۲۱.۷ باران باریده است.

اما در میان ایستگاه‌های باران سنجی که ساعت ۶:۳۰ صبح هر روز اطلاعاتش ثبت می‌شود، دلوار ۱۳۶، بندر ریگ (شهرستان گناوه) و روستای کردلان (شهرستان دشتی) ۱۱۸، روستای حناشور (شهرستان دشتی) ۱۰۹، روستای عباسی (شهرستان دشتی) ۹۴ و روستای جایینک (تنگستان) ۹۴، بیشترین بارندگی را داشته‌اند و در شهر کنگان ۸۲ و شهر اَهرَم نیز در همین مدت ۵۵ میلیمتر باران ثبت شده است.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بارش‌ها در شمال و مرکز استان پایان یافته و سامانه در حال خروج از این مناطق است، اما در جنوب استان (دیر، کنگان، جم و عسلویه) بارش‌ها تا فردا ادامه دارد.

زهرا راستگو افزود: فردا در مناطق مختلف به ویژه در مناطق غیر ساحلی مانند نقاطی از شهرستان‌های دشتی، و شهرستان‌های جم و دشتستان مه صبحگاهی و کاهش دید رخ می‌دهد.

او همچنین گفت: به علت وزش باد فردا سواحل جنوبی استان مواج است. همچنین پنجشنبه بر اثر وزش باد شمالی همه سواحل و بیشتر از همه سواحل جنوبی مواج خواهد بود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، به کاهش دما نیز اشاره کرد و ادامه داد: امشب دمای هوا کاهش می‌یابد.

از بسته شدن جاده‌ها تا سیلابی شدن رودخانه‌ها

بارش مداوم باران در برخی نقاط با مشکلاتی نیز همراه بود.

دیشب و امروز جاده شیرینو در عسلویه به گله دار در استان فارس، جاده دیلم-بهبهان در استان خوزستان در گردنه عامری، یک خط از جاده سیراف – جم و جاده عسلویه-کنگان محدوده روستای پرک به علت ریزش سنگ بسته شد.

همچنین دیروز و امروز محور تنگ ارم -پُشت پَر در شهرستان دشتستان، جاده روستایی چاوشی- درازی و کِردِلان در شهرستان دشتی، و جاده روستایی تِل تَل – بقعه در شهرستان گناوه به علت ریزش کوه، آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه بسته شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در میان جاده‌های اصلی، جاده شیرینو-گله دار، جاده سیراف-جم و جاده عسلویه-کنگان همچنان بسته هستند و عوامل راهداری در منطقه حضور دارند تا بتوانند سریع‌تر مسیر را بازگشایی کنند.

جهانگیر دهقانی افزود: به علت تداوم بارش، در شهر‌های مختلف از جمله دلوار، دیر، کنگان، عسلویه، جم و سیراف شاهد آبگرفتگی معابر بودیم. برخی منازل هم که تعدادشان کم است، دچار آبگرفتگی شدند از جمله چند منزل در دلوار و سیراف که نیرو‌های امدادی به کمک ساکنان رفتند.

او ادامه داد: به علت ریزش سنگ در محور عسلویه-کنگان و آسیب به پایه برق، صبح امروز برق برخی نقاط در عسلویه برای حدود دو ساعت قطع شد. این مناطق با قطعی تلفن ثابت و همراه اول نیز مواجه بودند که این مشکل حدود ساعت ۱۲ امروز برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: رودخانه‌های استان از جمله مند، حله و باغان سیلابی هستند.

دهقانی بیان کرد: خسارت‌های ناشی از بارندگی پس از پایان فعالیت سامانه بررسی و اعلام می‌شود، اما به طور حتم خسارت زیادی نداشته‌ایم.

او تاکید کرد: بارش باران مشکلی برای تاسیسات پارس جنوبی در عسلویه و کنگان پیش نیاورده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.