مشارکت دهیاران شهرستان نمین در صیانت از آثار تاریخی

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین از مشارکت دهیاران این شهرستان در صیانت از آثار تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منوچهر نورزاده، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین ظهر امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی ومشورتی با دهیاران بخش مرکزی شهرستان نمین گفت: دهیاران می‌توانند درنحوه حفاظت وحراست از میراث فرهنگی مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه دهیاران روستا‌ها به عنوان میراث بانان آثارتاریخی قلمداد می‌شوند، گفت: پس از این در راستای پیشگیری از تخریب آثار دهیاران مورد حمایت، تشویق و تقدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی قرارمی‌گیرند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین با تاکید به ضرورت آگاه‌سازی در خصوص حفاظت وصیانت از آثارتاریخی وهویت ملی و فرهنگی منطقه گفت: این شهرستان دارای ۹۳ اثر ثبتی و ۹ بنای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور و دیگر قابلیت‌های گردشگری وصنایع دستی ظرفیت‌های بی‌نظیری را در خود جای داده است.

در این جلسه همچنین توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی با استفاده از توان و ظرفیت دهیاران در روستا‌های هدف گردشگری و دارای قابلیت بوم گردی مورد بررسی قرارگرفت وراهکار‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.