صالحی مطرح کرد؛

فروش ۵۰۰ میلیاردی شرکت‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری

معاون نوآوری فناوری و تجاری سازی علمی گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری، شرکت‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

معاون نوآوری و تجاری سازی علمی معاونت علمیبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری سازی علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد ضمن تبریک هفته پژوهش در خصوص اقداماتی که در طی یک سال گذشته در این زمینه انجام شده، گزارشی ارائه کرد.

او در رابطه با ایران ساخت و مدل اقتصادی ارائه شده در نمایشگاه اظهار کرد: شرکت‌ها در مجموع با حمایت ۳۵ درصدی معاونت علمی و فناوری و با استفاده از اثر اهرمی خرید‌های دولتی در دانشگاه‌ها و بخش خصوصی ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته‌اند. این نمایشگاه در ۶ دوره برگزار شده است که نحوه حمایت در دوره اول ۵۰ درصد، در دوره دوم ۴۰ درصد، دور سوم در ۴ سطح از ۱۰ تا ۵۰ درصد، در دور چهارم حذف سطح ۴ و در دور پنجم مشابه سال ۹۵ بوده است.

صالحی در خصوص توزیع جغرافیایی حمایت‌ها بیان کرد: توزیع جغرافیایی حمایت‌ها در کشور در دو بخش تهران و سایر استان‌ها انجام شده که در تهران ۳۷ درصد و در سایر استان‌ها ۶۳ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: آنچه در کارخانه‌های کشور رخ می‌دهد حاصل خدمت خالصانه اساتید است


معاون نوآوری فناوری و تجاری سازی علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که معاونت علمی و فناوری انجام داده صدور گواهی نامه انطباق و محصول با همکاری سازمان ملی استاندارد بوده است که انطباق با یک استاندارد ملی و یا بین المللی اظهار شده قابل پذیرش و انجام آزمون های لازم برای ارزیابی عملکرد و ویژگی‌های مبتنی بر اصول استانداردسازی محصول و صورت عدم وجود استاندارد ملی و بین المللی است.

او ادامه داد: گام نخست این طرح در استان تهران، گام دوم در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، همدان، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، یزد، کرمانشاه، قم، مرکزی، فارس و گام نهایی به سایر استان‌ها تعمیم داده شده است.

ایجاد کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار

صالحی با اشاره به ایجاد کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار به عنوان اقدام دیگر معاونت در این حوزه اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی در کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از جمله کمک به توسعه و نفوذ فناوری در صنعت، افزایش همگرایی و هم افزایی میان نهادهای عرضه و تقاضای فناوری، کمک به حل مشکلات تولید توسعه فروش و صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه، ایجاد رویه‌های مناسب یادگیری و گردش مناسب اطلاعات با هدف تحریک تقاضا و بازارسازی،‌حمایت از عرضه فناوری و تسهیل تبادل عرضه و تقاضای فناوری انجام شده است.

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گزارش خود اشاره‌ای هم به حمایت‌های بلاعوض معاونت در حوزه فناوری به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراکز و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد ، مراکز آموزش و پژوهشی مستقل و وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مدارس و پژوهش‌سراهای آموزشی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین جهاد دانشگاهی، داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار