جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسیدند

مراسم اختتامیه جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان استان فارس شامل «ترسم نور»، «روایت چهل» و «فصل عشق» فردا در شیراز برگزار می‌شود.

جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس به ایستگاه آخر رسیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین راه‌نورد، دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران، گفت: بسیج هنرمندان فارس در سال جاری به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز تشکیل نیروی مقاومت بسیج به فرمان قدسی حضرت امام خمینی (ره)، اقدام به برگزاری سه جشنواره هنری «ترسم نور»، «روایت چهل» و «فصل عشق» در رشته‌های مختلف کرد.

او افزود: این جشنواره‌ها در سه رشته هنر‌های تجسمی با زیر شاخه نقاشی خط، بخش ویژه قرآنی و خط ثلث (ترسم نو)، رشته ادبیات داستانی و نویسندگی زیر شاخه خاطره و داستان کوتاه (روایت چهل) و رشته شعر با عنوان چهل فصل عشق برگزار شدند.

راه‌نور با تصریح اینکه استقبال حداکثری و چشم‌گیر هنرمندان فارس در این جشنواره یکی از نکات مثبت آن بوده است، گفت: ۱۰۴ اثر برای جشنواره «روایت چهل»، ۶۴ اثر برای جشنواره «ترسم نور» و ۱۷۰ اثر هم برای جشنواره «چهل فصل عشق» به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس اظهار کرد: به‌طور کلی ۲۸۸ نفر از هنرمندان فارس در این جشنواره‌ها شرکت کردند که در نهایت ۴۲ نفر از آنان حائز رتبه‌های اول تا پنجم این جشنواره‌ها شدند که در مراسم اختتامیه جشنواره از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد البته از نفرات پنجم تا دهم هر رشته نیز تجلیل می‌شود.

او ادامه داد: جشنواره‌های مذکور به‌همت بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت فرهنگی و هنری سپاه فجر فارس، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، معاونت فرهنگی و اجتماعی، ورزشی شهرداری شیراز، حوزه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و صدا و سیمای مرکز فارس با شروع هفته دفاع مقدس آغاز شدند.

راه‌نورد از برگزاری مراسم اختتامیه این سه جشنواره هنری در شیراز خبر داد و گفت: ایستگاه پایانی و مراسم اختتامیه این جشنواره‌های هنری بسیج به یاری خدا فردا، ۲۷ آذرماه جاری در شیراز برگزار خواهند شد.

دبیر جشنواره‌های هنری بسیج هنرمندان فارس، ساعت برگزاری این مراسم را ساعت ۱۵ فردا و مکان آن را سالن شهید اسلامی‌نسب مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شلمچه واقع در خیابان زند اعلام کرد و گفت: از تمام هنرمندان فارس جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل می‌آید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار