استاندار خوزستان:

رئیس جمهور دستورات لازم برای امداد رسانی به مردم اهواز را صادر کرد/ سیستم دفع آب‌های سطحی وجود ندارد

استاندار خوزستان گفت: رئیس جمهور جویای آخرین وضعیت آبگرفتگی در استان شد و دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس جمهور جویای آخرین وضعیت آبگرفتگی‌ها در خوزستان استغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت:صبح امروز، رئیس جمهور طی تماس تلفنی جویای آخرین وضعیت آبگرفتگی و مشکلات بوجود آمده پس از بارندگی دیشب در اهواز شد.

او افزود: رئیس جمهور در این تماس به دستورات ملی برای اعزام به خوزستان و کمک به رفع مشکلات رخ داده اشاره کرد و گفت :همچون سیل ابتدای سال جاری در کنار مردم هستیم و برای رفع مشکلاتشان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

شریعتی بیان داشت: در صورتی که نیاز به اسکان خانوار‌های دچار آبگرفتگی باشد، تهمیدات لازم پیش بینی شده است و آمادگی‌های لازم در این خصوص وجود دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: سامانه بارشی قوی که دیروز از جنوب استان وارد شد بارندگی‌های زیادی را در بیشتر شهرستان‌های خوزستان رقم زد.

او اظهار کرد: در شهرستان آبادان ۱۱۲.۵ میلی متر، اهواز بیش از ۷۵ میلی متر و در شهرستان‌هایی از جمله؛ هندیجان، رامهرمز، ماهشهر، بهبهان حدود ۵۰ تا ۶۰ میلی متر بارندگی ثبت شده که با توجه به حجم زیاد بارش ها، مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

شریعتی اذعان داشت: همچنین نقاط زیادی از اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر و... دچار آبگرفتگی شده اند و آب وارد منازل شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: سیستم دفع آب‌های سطحی در اهواز وجود ندارد و بخشی از سیستم فاضلاب فرسوده است و بخشی دیگر ظرفیت مهار این حجم از آب را ندارد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان از دیشب بسیج شده اند و درحال امداد رسانی، تخلیه آب‌ و رفع آبگرفتگی‌ها در اهواز و کارون هستند، گفت: شرکت ملی حفاری ایران، صنایع فولاد و شرکت نفت و مناطق نفت خیز جنوب و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال امدادرسانی و خدمات رسانی هستند.

غلامرضا شریعتی بر تکمیل کردن طرح جمع آوری شبکه‌های فاضلاب اهواز تاکید کرد و افزود: در صورت تکمیل شدن این طرح، خروج و جمع آوری آب‌های سطحی تسریع خواهد شد.

او در پایان گفت: تمام تلاش مسئولان ملی و استانی، رفع مشکلات است و طی ۳ تا ۴ سال آینده با تکمیل شبکه فاضلاب، بسیاری از مشکلات پس از بارندگی‌ها رفع می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.