دانشگاه رازی بزرگترین دانشگاه غرب کشور است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه رازی بزرگترین دانشگاه غرب کشور است گفت : دانشگاه رازی در برخی رشته‌های مهندسی، در رده‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ دنیا قرار دارد و میانگین کلی این دانشگاه در رده‌بندی جهانی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اعلام اینکه در دانشگاه رازی بیش از ۱۱۵ دانشیار وجود دارد گفت : ۹۰ درصد اساتید ارتقاء یافته دانشگاه‌های کرمانشاه در حوزه غیرپزشکی در دانشگاه رازی مشغول هستند و در این دانشگاه اساتیدی مطرح در جهان اسلام و فضای بین‌الملل همچون پروفسور خدایی و شمسی‌پور مشغول به تدریس و تحقیق هستند

او گفت : دانشگاه رازی در برخی رشته‌های مهندسی همچون شیمی، در رده‌های ۵۰۰ تا ۶۰۰ دنیا قرار دارد و میانگین کلی این دانشگاه در رده‌های دنیا با سیستم‌های رنکینگ ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ است در حالی که دانشگاه تهران رنکینگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ را دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه دانشگاه رازی با برخی دانشگاه‌ها مثل دانشگاه اصفهان که قدمت بیشتری دارد از نظر سیستم رنکینگ برابری می‌کند گفت: این دانشگاه بزرگ‌ترین دانشگاه منطقه غرب است و طی آخرین ارزیابی انجام شده ۶۵۰ مقاله آی اس آی داشته‌ایم که خروجی پژوهشی گروه تحصیلات تکمیلی بوده است.

اعلمی‌آل‌آقا گفت: در زمینه‌های پژوهشی متناسب با استاندارد‌های بین‌الملل تلاش‌هایی انجام شده و تعداد مقالات مذکور چاپ شده، ولی با این وجود خلاء موجود این است. این پژوهش‌ها در مسیر نیاز‌های جامعه و همکاری بیشتر با ارگان‌های مختلف نیست تا که اساتید بتوانند بر روی نیاز‌های تحقیقاتی کار کنند و در این زمینه نیاز است از فضای دیگری تبیین مسئله انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.