با موافقت نمایندگان؛

شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شدند

نمایندگان شهرداری‌ها را موظف به رعایت طرح تفصیلی و عدم فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری املاک بر خلاف طرح تفصیلی کردند.

شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شدندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهداری‌ها با ماده ۲۱ لایحه فوق موافقت کردند.

طبق ماده ۲۱: ماده ۶ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب ۱۷/۱۲/۱۳۸۲ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد: ماده ۶- شهرداری‌ها موظفند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمد‌های وصولی خود را به استثنای وام و تسهیلات، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد، اوراق مشارکت، فاینانس و تهاتر به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز نمایند.

نمایندگان در ادامه بررسی این لایحه با ماده ۲۲ موافقت کردند.

در ماده ۲۲ آمده است: از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون بند‌های ۱۶، ۲۶، ۳۰ و تبصره ۲ بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوار‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱/۳/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی ماده ۴، تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۱۰ و مواد ۱۲ و ۱۴ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۷/۴/۱۳۴۷ نسخ می‌گردد.

در ادامه نمایندگان با پیشنهاد علی مطهری نماینده مردم تهران برای الحاق یک ماده به کل لایحه درآمد‌های پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کردند که بر اساس این پیشنهاد شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شهر‌ها بوده و مجاز به فروش تراکم مازاد و نیز تغییر کاربری املاک بر خلاف طرح تفصیلی قانون نیستند. مرتکب مشمول بند ۷ ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار