لزوم توجه ویژه به گسترش فرهنگ بومی مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گسترش فرهنگ بومی استان را در عصر حاضر مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع اعضای کارگروه گسترش فرهنگ بومی و محلی استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: اگر در استان به دنبال انسجام و درک درست و متقابل از ماهیت فرهنگ مازندران هستیم، باید به مولفه‌های اصیل آن افتخار کرده و به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم.

او فطرت مردمان مازندران را زلال و ارزشمند عنوان کرد و بر تقویت زبان مازندرانی تاکید کرد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه پذیرش اسلام، رشد و شکوفایی خاص آن در این سامان تنها با فرهنگ غنی مردمانش میسر شده، افزود: خیلی برازندهٔ یک خانوادهٔ مازندرانی نیست که با زبان، فرهنگ و سنت‌های خود بیگانه شده و آن‌ها را به فراموشی سپارد.

او با بیان اینکه عده‌ای بر طبل جدایی و دو نیم شدن استان می‌کوبند، گفت: بیان جدایی طلبی ناشی از عدم شناخت کافی آن‌ها نسبت به فرهنگ و تمدن مازندران بزرگ است و کسانی که در این مسیر بی سرانجام به تکاپو افتاده اند، یقینا اهداف خاصی را دنبال کرده و نفع مردم استان برایشان اهمیت و جایگاهی ندارد.

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با لزوم پررنگ سازی توجه مسئولان و مردم به میراث‌های فرهنگی و معنوی استان، گفت: رویداد‌های فاخری در راستای گرامیداشت فرهنگ مازندران امسال رقم خورد که برخی از آن‌ها همچون برگزاری هفته مازندران از ۱۳ آبان با شروع آیین تیرماه سیزده شو تا شب ۲۰ آبان مصادف با زادروز نیمایوشیج شاعر مازنی، برای نخستین بار بود.

او همراهی مدیران را در حمایت از احیا و گسترش میراث‌های کهن این سامان خواستار شد و افزود: ما درصدد استمرار این حرکت فرخنده هستیم و برای آن از مشورت فعالان فرهنگ بومی نهایت استفاده را خواهیم داشت.

اعضای کارگروه گسترش فرهنگ بومی و محلی مازندران، این نشست را با زبان شیرین مازندرانی برگزار کردند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار