مدیرعامل راه آهن کشور:

۴۳۲ واگن به شبکه ریلی کشور اضافه شد/ خودکفایی ایران در تولید ترمز قطار

سعید رسولی از اضافه شدن ۴۳۲ واگن به شبکه ریلی کشور خبر داد و گفت: در تولید ترمز قطار به خود کفایی رسیدیم.

قطارهای باری و مسافری را افزایش می دهیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید رسولی در حاشیه عملیات اجرایی ریل گذاری  ایستگاه جلال آباد تا کارخانه کنسانتره  فولاد زرند ایرانیان گفت: هم اکنون ۲ پروژه اتصال معدن جلال آباد و شرکت فولاد زرند ایرانیان به شبکه ریلی کشور در استان کرمان در دست اقدام است.

او کاهش مشکلات زیست محیطی و تصادفات را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و افزود: حمل و نقل ریلی به اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

رسولی  تصریح کرد: در ۸ ماهه گذشته امسال، ۴۳۲ واگن از انواع مختلف به شبکه ریلی کشور افزوده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

او ادامه داد: همه واگن‌هایی که امسال به شبکه ریلی کشور افزوده شدند ساخت داخل بوده و می‌توان گفت صنعت ریلی کشور در دوران تحریم‌ها نشان داد که می‌تواند ضمن حفظ وضعیت موجود، شبکه ریلی را نیز توسعه داد.

مدیرعامل راه آهن کشور یادآور شد: در ترمز قطار به خود کفایی رسیده ایم و در همین زمینه نیز امسال کارگروه مشترکی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل داده ایم تا بتوانیم همه ظرفیت‌های داخلی در حوزه ریلی را رصد کرده که براساس این بررسی ها، واردات قطعاتی که در داخل کشور تولید می‌شود را ممنوع اعلام کردیم.

رسولی تاکید کرد: ضمن ممنوعیت برخی واردات قطعات قطار، از تولیدکنندگان نیز با مشوق‌های لازم حمایت خواهیم کرد.

او تصریح کرد: تعدادی از مراکز باری کشور در فاصله کمی از شبکه ریلی کشور قرار دارند که باید این مراکز باری را به شبکه ریلی متصل کنیم.

مدیرعامل راه آهن کشور تاکید کرد:علی رغم اینکه جابجایی مسافر صرفه اقتصادی  ندارد، اما با همین اقتصاد ضعیف امسال رشد چشمگیری در جابجایی مسافر داشتیم.

رسولی حمل بار را وظیفه اصلی راه آهن دانست و بیان کرد: در صدد افزایش ظرفیت در قطارهای مسافری و باری هستیم.


بیشتر بخوانید:‌قطار تهران _آنکارا بزودی راه اندازی می‌شود


انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.