سازمان ملل اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر در ماهیت جولان را باطل خواند

مجمع عمومی سازمان ملل اقدام رژیم صهیونیستی در تغییر ماهیت جولان اشغالی را باطل خواند و از این رژیم خواست به قطعنامه‌ها درباره این منطقه متعلق به سوریه عمل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست که به قطعنامه‌های متعلق به جولان اشغالی سوریه به ویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ صادره در سال ۱۹۸۱ عمل کند.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای تحت عنوان «جولان اشغالی سوریه» تصویب کرد که ۱۵۷ کشور به آن رأی مثبت دادند و بیست کشور نیز رأی ممتنع دادند. این در حالی بود که فقط رژیم صهیونیستی و آمریکا با آن مخالفت کردند.

در این قعطنامه تأکید شده است به موجب حقوق بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل، چپاول اراضی با توسل به زور جایز نیست.

مجمع عمومی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر خواست که از تغییر در بافت جمعیتی و شهری جولان و وضع قانون برای این منطقه دست بردارد.

مجمع عمومی در قطعنامه خود تأکید کرد که تمامی اقدامات اداری و قانون‌گذاری که رژیم صهیونیستی به عنوان یک اشغالگر، از آن با هدف تغییر ماهیت جولان استفاده می‌کند، ملغی و باطل است و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و معاهده ژنو مبنی بر حمایت از غیرنظامیان می‌داند.

مجمع عمومی سازمان ملل از کشور‌های عضو این سازمان خواست که هیچ یک از اقدامات مخالف حقوق بین‌الملل را که رژیم صهیونیستی در جولان انجام می‌دهد، به رسمیت نشناسند.

بر اساس قطعنامه ۴۰۷، تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل قوانین و مدیریت قضایی و اداری خود بر جولان اشغالی، ملغی و باطل بوده و هیچ اثر حقوقی در سطح بین‌الملل ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار