افتتاح مرکز نوآوری و فناوری‌های صنایع شیمیایی پارک علم و فناوری

مرکز نوآوری و فناوری‌های صنایع شیمیایی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با همکاری دانشگاه رازی افتتاح شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در مراسم افتتاح مرکز که همزمان با اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی ایده شو صنایع شیمیایی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی کرمانشاه در حوزه صنایع شیمیایی، یکی از اهداف راه اندازی این مرکز را حمایت از ایده‌های نوآورانه در این حوزه و حمایت از آن‌ها تا مرحله اجرایی شدن عنوان کرد.

او بیان کرد: هرچند تولید ایده سخت است، اما پرورش و اجرایی کردن آن سخت‌تر است، برای همین با راه اندازی این مرکز از ایده‌های حوزه صنایع شیمیایی استان حمایت می‌کنیم تا اجرایی شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه اقتصاد کنونی دنیا به سمت دانایی محور شدن حرکت می‌کند، عنوان کرد: امروزه دیگر مانند گذشته افراد ثروتمند کسانی نیستند که دارای زمین، گاز، نفت، طلا و... هستند، بلکه عموم ثروتمندان را کسانی تشکیل می‌دهند که دانایی دارند و براساس همین دانایی به ثروت رسیده‌اند.

او گفت:کسانی در هرم ثروت موفق هستند که سراغ اقتصاد دانایی محور بروند که بیل گیتس یکی از این افراد است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه بابیان اینکه نوآوری و بازاریابی نقش زیادی در تولید ثروت در دنیای امروز دارد، گفت: اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ساختنی است و از طریق ترغیب دانشجویان و علاقمندان به علم، تشکیل استارتاپ‌ها و حمایت از آن‌ها شکل می‌گیرد.

او افزود: خوشبختانه دانشگاه‌های کنونی به جای تولید مهندس به سمت تولید موسس پیش می‌روند و توسعه استارتاپ‌ها در سال‌های اخیر با کمک بخش خصوصی روبه رشد است.

او در ادامه به برگزاری اولین رویداد کارآفرینی ایده شو صنایع شیمیایی با همکاری دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: این رویداد به منزله شروع فعالیت مرکز نوآوری و فناوری‌های صنایع شیمیایی استان کرمانشاه است که پارک علم و فناوری و دانشگاه رازی را در کنار هم قرار می‌دهد.

حدیدی مدیر مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز به تشریح توسعه مبتنی بر دانایی در دو دهه اخیر دنیا پرداخت و عنوان کرد: نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و وجود واحد‌های تحقیق و توسعه از مهمترین مشخصه‌های توسعه مبتنی بر دانایی در کشور‌ها است.

او افزود: برای اینکه بتوانیم به چنین توسعه‌ای برسیم باید زیرساخت‌هایی همچون مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مناطق توسعه فناوری‌های نوین، دانشگاه‌های کارآفرین و مناطق ویژه علم و فناوری را داشته باشیم.

مدیر مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه گفت: این اتاق‌های فکر هستند که پول‌سازند و مسیر رشد کشور‌ها را هموار می‌کنند.

او همچنین موتور تغییر جامعه را در دنیای کنونی کارآفرینی دانست و افزود: کارآفرین کسی است که با شناسایی فرصت‌های جدید به ایده‌ای نو و خلاق دست یافته و با کسب منابع لازم و پذیرش مخاطره و ریسک، کسب و کار جدیدی راه انداری می‌کند و نتیجه این فرآیند تولید محصول و یا خدمات جدیدی به جامعه است.

حدیدی تشخیص فرصت، اشتیاق به خطر، پافشاری و اصرار به تحقق ایده، خلاقیت و نوآوری همراه با پذیرش تغییرات سریع و قدرت تصمیم گیری را از شاخصه‌های مهم یک انسان کارآفرین دانست و گفت: ایده خلاقانه باید بگونه‌ای باشد که امکان اجرای آن باشد و بتوان برای آن بازارفروش پیدا کرد.

او راه‌های یافتن ایده‌های خلاقانه را در سفرها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها، اخبار اقتصادی و... برشمرد و تصریح کرد: زمانی که چند ایده داریم باید آن‌ها را فهرست، غربالگری و اولویت بندی کنیم و در نهایت ایده قابل اجرا را انتخاب کنیم.

این کارآفرین تاکید کرد: مهمتر از ایده، انتخاب یک تیم همراه است که بتوانند با همفکری ایده را به سمت اجرایی شدن پیش ببرد.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.