آذربایجان اسطوره تاریخ ایران است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان اسطوره تاریخ ایران است و میتوان گفت ایران مدیون آذربایجان است.

آذربایجان اسطوره تاریخ ایران استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در مراسم تکریم هیئت مدیره و مدیر عامل سابق بنیاد فرهنگ هنر و ادبیات آذربایجان گفت: اگر بگوییم منطقه آذربایجان در تمام بعد‌ها و تمامی عرصه‌ها بی نظیر بوده و نقش بی‌بدیلی داشته است اغراق نکرده ایم، زیرا توانسته در تمامی عرصه‌ها خدمات شایسته‌ای برای کشور انجام دهدپس می‌توان گفت ایران مدیون آذربایجان است.

او با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه آذربایجان سر ایران است خاطر نشان کرد: آذربایجان در تمامی اتفاقاتی که در کشور رخ داده است خوش درخشیده، حتی مردم راه خود را در آشوب و اغتشاش‌ها از آشوبگران جدا می‌کنند که این‌ها همه نشانه بصیرت و فرهنگ آن‌ها است.

او همچنین از دست اندرکاران بنیاد فرهنگ هنر و ادبیات آذربایجان خواست، ابتدا خود را به نحو احسن به جامعه بشناسانند تا در رسیدن به اهداف و رسالت خود موفق‌تر عمل کنند.

در ابتدای جلسه محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با ارائه گزارشی گفت: این بنیاد با تدبیر مسئولین وقت با دو هدف بزرگ احیای دریاچه ارومیه و ایجاد فرهنگستان ترکی‌آذری در استان تشکیل شد و اهمیت هدف و مقوله آن باعث شده است تا ۵ جلسه هیئت مدیره در آن تشکیل شود تا به نحوی رسالت آن انجام شود.

او ادامه داد: با وجود تمام محدودیت‌ها علی‌الخصوص محدودیت‌های مالی بنیاد توانسته است با قوت و قدرت پیش رفته و رسالت اصلی خود را که ترسیم آینده و افقی روشن است، دست یابد.

در پایان مراسم، ازهیئت امنا و مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگ هنر و ادب آذربایجان تجلیل شد و همچنین آقای جواد شریف نژاد به مدت دو سال به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ و هنر و ادبیات آذربایجان منصوب شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار