آمار قربانیان آنفلو‌انزا در کردستان دو رقمی شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شمار قربانیان آنفلو‌انزا در استان تا دیروز ۱۰ نفر بوده که بیشترین افراد فوت شده مربوط به شهرستان بیجار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام شریفی گفت: تا آخر روز گذشته ۲۲۷ نفر دارای علایم بیماری آنفلوانزا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در نمونه‌گیری از ۱۰۶ نفر از این افراد ۵۲ نفر مثبت بودند که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کردستان بستری شده‌اند.

او بیان کرد: ۱۰ نفر از مبتلایان به این بیماری فوت شده‌اند که بیشترین آمار افراد فوتی مربوط به شهرستان بیجار است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطر نشان کرد: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان را از علایم این بیماری اعلام کرد.

شریفی اذعان کرد: مردم در صورت مشاهده علائم فوق الذکر از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کرده و به پزشک مراجعه کنند و تا بهبودی کامل از حضور در اماکن عمومی خودداری نمایند.

او اظهار داشت: آنفلوآنزا معمولا در فصول سرد سال بخصوص دی و بهمن ماه به دلیل ازدحام بیشتر شیوع و احتمال انتقال آن افزایش می‌یابد، زیرا در زمستان و پاییز مردم تمایل بیشتری دارند که در فضا‌های سرپوشیده بمانند، همین مساله عامل تسریع انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.