رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشورخبرداد؛

برگزاری المپیاد کارآفرینی در روستا‌های کشور/ ایجاد فضای شاد ارتباط مردم و حاکمیت را تقویت می‌کند

جمالی نژاد با اشاره به ظرفیت روستا‌ها در حوزه کارآفرینی از برگزاری المیپاد کارآفرینی در روستا‌ها خبر داد.

برگزاری المپیاد کارآفرینی در روستا‌های کشور/ ایجاد فضای شاد ارتباط مردم و حاکمیت را تقویت می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور صبح امروز در نشستی که در استانداری تهران با حضور دهیاران استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای به تازگی با رئیس جمهور داشتیم درمورد حوادث اخیر عهد کردیم و مسائل استان‌های مختلف را بررسی کردیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه امنیت ملی کشور فقط تجهیزات نظامی و تانک و موشک نیست، گفت: مسائل سخت افزاری و قدرت سخت مهم است، ولی نقش آفرین‌تر از آن قدرت نرم است که بسیار مهمتر از قدرت سخت است.

او بیان کرد: اگر بخواهیم امنیت ملی کشور تضمین شود الزام آن هم تأمین امنیت اجتماعی است و اگر به دنبال امنیت اجتماعی هستیم باید سرمایه اجتماعی را تأمین کنیم و اگر دنبال سرمایه اجتماعی هستیم باید وفاق و انسجام را بالا بریم و اگر به دنبال انسجام هستیم باید حفظ تعلق مردم به شهر و روستایشان بالا باشد.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه دهیاران در صف اول مطالبات مردم هستند، اظهار کرد: خانواده بزرگ وزارت کشور نقشش نه تنها در حوزه سخت افزاری بلکه در حوزه نرم افزاری هم ویژه است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه بعد از ۳۷ سال لایحه درآمد‌های پایدار در مجلس در حال تصویب است، اظهار کرد: تصویب این لایحه به معنای بریده شدن ناف شهرداری‌ها از درآمد‌های دولتی است.

او افزود: لایحه دیگر مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که هم برای شهرداری‌ها و هم برای دهیاری‌ها دارای ارزش است.

جمالی نژاد با بیان اینکه در طول تأسیس دهیاری‌ها ۱۹ هزار میلیارد اعتبارات داشتیم، گفت: در این ۶ سال ۸۵ درصد آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به نقش روستا‌ها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: در حوزه سازمان شهرداری‌ها یک المپیاد کارآفرینی برگزار می‌کنیم تا کسانی که می‌توانند در روستا‌ها کارآفرینی کنند با یکدیگر رقابت کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۷۶ دهیار زن داریم، گفت: این ظرفیت خوبی است که بانوان می‌توانند در این جایگاه خود را نشان دهند.

جمالی نژاد ادامه داد: دهیاران نقش مهمی در مدیریت بحران دارند چنانچه در وقایع اخیر هم نقش آن‌ها بسیار مهم بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با ابراز تأسف از اینکه روز به روز اعتماد مردم درحال کمتر شدن است، اظهار کرد: در اول انقلاب زیرساخت‌های فعلی را نداشتیم، اما از اعتماد مردم برخوردار بودیم، ولی الان یک گسل وحشتناک بین مردم و حاکمیت در حال شکل گرفتن است و امپریالیسم هم تلاش می‌کند این گسل را بیشتر کند.


بیشتربخوانید: آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران


او با بیان اینکه تلاش‌های دهیاران و حضور آن‌ها در بین مردم این گسل را کمتر می‌کند، گفت: من در دوره‌ای که شهردار اصفهان بودم هیچ گاه ارتباط خود با هنرمندان، مردم و سایر اقشار را قطع نکردم.

جمالی نژاد با بیان اینکه ما شهرداری اصلاح طلب یا اصولگرا نداریم و همه مردم برای ما یکسان هستند، اظهار کرد: در همه جا افراد خوب و بد وجود دارند و در بین مدیران هم افراد ناسالم هستند، ولی تعدادشان خیلی اندک است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به دستگیری تعدادی از اعضای شورا‌های شهر در سطح کشور گفت: ما ۱۲۰ هزار نفر عضو شورا‌های شهر داریم که دستگیری ۵ نفر از میان آن‌ها رقم چشمگیری نیست.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا محیطی شاد و بانشاط ایجاد کنیم، اظهار کرد: اگر مدیری می‌بیند کسل است و نمی‌تواند شادی ایجاد کند برود.

جمالی نژاد با تأکید بر اینکه از دهیاران می‌خواهیم با انگیزه و عشق کار کنند، گفت: اگر دهیاران با عشق کار کنند امنیت شغلی آن‌ها هم تضمین است، ولی ما مدیر عاشق کم داریم.

او با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در روستا‌ها محیطی بسیار شاد و با نشاط ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه فضای شاد و با نشاط گسل ایجاد نمی‌کند و این کار ارتباط مردم با حاکمیت را تقویت می‌کند و امنیت ملی کشور را هم به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار