لاوروف: با ترامپ درباره مداخله در انتخابات گفت‌وگویی نکردم

وزیر خارجه روسیه ادعا‌های کاخ سفید در خصوص هشدار به مسکو درباره مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا را رد کرد.

لاوروف ادعا‌های ترامپ درباره مداخله در انتخابات را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه برخلاف ادعای رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد موضوع مداخله در انتخابات در دیدار آن‌ها مطرح نشده است.

وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران حاضر در سفارت این کشور در واشنگتن اعلام کرد: ما حتی در مورد انتخابات نیز بحث نکرده ایم.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح شد که کاخ سفید درباره این نشست اعلام کرد دونالد ترامپ به وزیر خارجه روسیه در خصوص هر گونه مداخله در انتخابات آمریکا هشدار داده است.

رئیس جمهور آمریکا با انتشار عکسی دو نفره با لاوروف در کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: همین الان دیدار بسیار خوبی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه و نمایندگان روسیه داشتم. درباره موضوعات زیادی از جمله موضوع تجارت، ایران، کره شمالی، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، پیمان کنترل سلاح‌های هسته‌ای و دخالت انتخاباتی صحبت کردیم.

این اولین دیدار رسمی سرگئی لاوروف از واشنگتن از سال ۲۰۱۷ و دومین دیدار او با ترامپ در اتاق بیضی کاخ سفید است. پیش از این لاوروف با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود دیدار داشت. وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری بعد از این نشست اعلام کرد به همتای روس خود در خصوص مداخله در انتخابات هشدار داده و آن را غیر قابل پذیرش دانسته است. پمپئو یادآور شد آمریکا آماده است تا در صورت وقوع چنین اتفاقی به آن پاسخ دهد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا و رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور پیشتر به این نتیجه رسیده اند که روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ دخالت کرده، هر چند این ادعا بار‌ها از سوی مقامات مسکو رد شده است.

برغم ادعا‌های فعلی رئیس جمهور آمریکا او پیشتر نسبت به یافته‌هایی مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ابراز تردید کرده بود. او حتی در نشست مطبوعاتی مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند در ژوئیه سال ۲۰۱۸ علنا یافته‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات را زیر سوال برد. ترامپ در آن جلسه در پاسخ به این سوال که آیا به همتای روس خود درباره مداخله در انتخابات هشدار داده، در حالی که به پوتین لبخند می‌زند گفت بله البته. در انتخابات مداخله نکنید لطفا!

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار