بورل حفظ برجام با شرایط کنونی را غیرممکن خواند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن مهم توصیف کردن برجام، خواستار تلاش برای حفظ آن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از «کمیسیون اروپا»، جوزپ بورل، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل و طی کنفرانس خبری خود، به موضوع ایران و توافق هسته‌ای برجام پرداخت و ابراز نگرانی کرد که با شرایط کنونی حفظ این توافقنامه ناممکن است.

بورل که به تازگی از دیدار با وزیران خارجه اتحادیه اروپا به کنفرانس خبری آمده بود، ایران را یکی از موضوعات گفت‌وگو عنوان کرد و گفت: «من شخصا موضوع ایران را هم مطرح کردم، چرا که روز جمعه در وین ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم که نشان داد تمام اعضای نشست از آن حمایت می‌کنند».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «این موضع واحد، برای ما بسیار مهم است. تمام شرکت‌کنندگان از این توافق پشتیبانی می‌کنند و می‌خواهند آن را حفظ کنند. من بقای این توافق را مسئولیت جمعی ذکر کردم. اگر روند کنونی تغییر پیدا نکند، این توافق دوام نخواهد یافت».

ایران از ماه مه (اردیبهشت) در واکنش به بدعهدی‌های غربی‌ها در عمل به تعهدات خود ذیل برجام، یک رشته اقدامات را به منظور کاهش سطح تعهدات خود در فعالیت‌های هسته‌ای از جمله حجم ذخایر و سطح غنی‌سازی اتخاذ کرده است. ایران تاکید دارد با توجه به خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ و متعاقب آن بازگشت تحریم‌های یکجانبه که اقتصاد این کشور را در معرض فشار شدید قرار داده است، حق چنین کاری را دارد. تهران اعلام کرده است احتمالا گام دیگری در این چارچوب در اوایل ژانویه و با اعلام افزایش بیشتر سطح غنی‌سازی برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوزپ بورل ، حفظ برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار