سوال‌های شرعی خود درباره موضوعات مختلف را اینجا مطرح کنید

شما مخاطبان محترم می‌توانید سوال‌های شرعی خود را درباره موضوعات مختلف از ما بپرسید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، با توجه به درخواست مکرر برخی از مخاطبان به طرح سوال‌های شرعی متداول در جامعه، ما نیز بر آن شدیم تا فضایی را برای طرح سوال‌ شما فراهم کنیم.

لذا شما مخاطبان عزیز می‌توانید سوالات خود را در زمینه‌های مختلف شرعی از تقلید و ولایت فقیه گرفته تا خمس، زکات و موارد دیگر، در بخش نظرات همین گزارش مطرح کنید.

پاسخ سوالات شما با توجه به فتوای مراجع عظام تقلید، روز جمعه (۲۲ آذر) بر روی سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر می شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سوال شرعی ، احکام ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۳
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
عبدالقادر
۱۵:۴۸ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سلام من با برادرم زمین بعد از فوت پدرم کشت کردیم آیا دیگر برادر ها حقدار می‌باشد یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
رضاداودی
۱۸:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ایا داشتن دو حقوق حرام است بعضیا هم از تامین اجتماعی حقوق میگیرند هم از ارتش بابت جانباریشان ایا اشکال دارد یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۲۱:۱۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
مادبزرگم ده سال بعدازفوت پدرمان فوت کرد ودراین مدت همیه اعلام می کردشفاهی نه کتبی ولی جلوی افراد زیادی،که من ازاموال پسرم چیزی نمی خو.اهم و سهم من برای زن وبچه هایش ولی مابچه بودیم ایشان هم بیسواد متوجه منظورش نمی شدیم دوعمویم بعدازفوت مادربزرگ سهم شان رابه ما بخشیدن ولی بچه های عمه ام که خودعمه کمی بعداز فوت مادربزرگ فوت کردن مدعی سهم شان هستن آیا راه قانو.نی برای ما وجوددارد تاسهم بچه های عمه ازمادربزرگ راکه به مابخشیده وشاهدهم داریم درتقسیم لحاظ نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی شهرکی امیری
۱۸:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من 20 سال پیش با پدر زنم یک آپارتمان در تهران خریدیم .ده میلیون پدر خانم داد و 5 میلون هم بنده
دادم و ایشان سند را به اسم همسر خودش گرفت و به من گقت هر زمانی ده میلیون من را دادی سند را به اسم شما منتقل میکنم.اما بعدا زیر قول خودش زد و گفت طبق قیمت روز باید به او پول بدهم. الان بیست سال است من و همسرم و فرزندانم در این آپارتمان بدون هیچ قراردادی ساکن هستیم .و من هم هیج مدرکی ندارم که پنج میلیون در زمان خرید به ایشان داده ام فقط همسرم شاهد ماجرا بوده است.
آیا در دادگاه میتوانم حقم را بگیرم و تصمیم دادگاه چه میتواند باشد.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۸:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام خسته نباشید
یکی از دوستانم سی دی آموزشی علمی خریداره کرده است در آن سی دی منتشر کننده اعلام میکند که هرگونه استفاده از این فیلم ها به هر نحوی حرام و حق الناس است اکنون آن دوست چند مورد از فیلم های درون سی دی را در اختیار من گذاشته تا من هم در کنار او از آنها استفاده کنم خواستم بدونم با این شروط منتشر کننده با مشاهده آنها من مرتکب کار خلاف شرع میشوم؟ از سوی دیگر دوست من آن سی دی ها را خریده پس مالک آن است و اختیار آن دست خودش است بنابراین آیا به منتشرکننده مربوط است که خریدار با آن سی دی چه کاری انجام میدهد؟با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
من مغازه دارم همونطور که میدونید جنس روز به روز گرونتر میشه. اگه مثلا من یه جنسی رو خریدم 10 هزار تومن و قیمت فروشش مثلا 12 تومنه تا اینجاش مشکلی نیست ولی وقتی دفعه بعدی میخوام همون جنس رو بخرم یارو میگه باید 14 بخری و 16 بفروشی.. یعنی قیمت روز همون جنس شده 16 تومن.. این وسط من سود که نکردم هیچ، تازه 2 هزار تومن هم باید از جیبم بذارم تا همون جنس رو بیارم مغازه ام. سوالم اینه که اگه اون جنسی که به قیمت قبلی خریدم به قیمت جدید بفروشم آیا از نظر شرعی حرامه؟ اگه حرامه پس چرا اونی که مثلا سال 80 ماشین خریده ده میلیون تومن و کلی ازش استفاده کرده میتونه سال 98 همون ماشینو به قیمت روزش محاسبه کنه و بفروشه... یا خیلی اجناس دیگه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
حکم اسلام درمورد گرانی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
توی ذهنم چراها زیاد هستند. بعضی وقت ها از گفتنش ترس دارم. راستش رو بگم که حس بدبینی پیدا می کنم به دین. مثلاً چرا ارث یک زن به عنوان مادر که تمام زندگی و جوانی اش رو می گذاره باید باشه یک هشتم. تازه اگر مرد نداشته باشه چه کار کنه؟ بعضی از سوال ها رو که در فضای مجازی می خونم دلم خیلی می گیره که این زن باید چه کنه؟
چرا دختر نصف پسر ارث می بره در حالیکه در بعضی خانواده ها دختر ها باید از پسر ها مراقبت کنند و تامینشون کنند چون غیرت کار کردن ندارند. مگه یک دختر یا یک زن یا یک مادر چقدر ظرفیت و کشش داره که تا آخر عمر برادر یا مردش رو کمک کنه؟
به گونه ای پاسخ بدید تا سوال های ذهن از بین بروند نه فقط در یک خط و آن هم با اصلاح هایی که برای مردم غیر طلبه کم مفهموم یا نامفهوم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
تا جایی که به ذهن من میرسه در اسلام مرد مسئولیت تامین مالی خانواده رو بر عهده داره و زن هرچی درآمد یا ارث داره مال خودشه.و از طرفی نسل هم از طرف مرد منتقل میشه .ارثی که مرد میگیره در واقع ارث نسلش هم محسوب میشه.
حتما دلایل دیگری هم وجود داره اما ذهن بشر بهش قد نمیده.
احکام اسلام اتفاقا کاملا در جهت حمایت از زن هست برخلاف ظاهرشون که به نظر میاد ضدزن باشن
ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
آیا باید همه ازدواج کنند؟ بعضی ها دوست ندارند ازدواج کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
میشه جواب سوالمو زودتر بدید؟تو همین صفحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
اگر در آپارتمان شاهد رفتارهای خلاف شرع و عرف از طرف بعضی ساکنین بودیم چه کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حکم عطر و ادکلن زدن خانم‌ها در اماکن عمومی چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
این سوال من هم هست. آقایان می تونن خوشبو باشند؛ خانم ها چه طور؟
-
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
وضوی زنانی که ابروهایشان را تاتو می کنند چیست ؟ آیا باطل است یا خیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من دختری ازخانواده فقیر هستم وشرایط ازدواج راندارم آیا بااین وضع بازهم اگرازدواج نکنم گناه کارم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دختر ی که ازدواج نکنه ثواب هم می‌کنه چون مردی که ازدواج می‌کنه شکم خودشو بزور اگه سیرکنه حالابیادمسئولیت یکی دیگه را بعهده بگیره غصه نخور الان خیلی ها نمی‌توانند جهیزیه بدند .
Iran (Islamic Republic of)
نیسی
۰۸:۴۹ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام
خواستم در مورد خروج مایعات از بدن انسان بدانم که هر مایعی که خارج شود حکم نجاست دارد یا خیر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
ازکجا بفهمیم که خدواند ازگناه بندگانش میگذرد؟
Argentina
محمد علی
۰۸:۳۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
۵۲ سال دارم و تا حالا خمس مالم را نداده ام حال چه تکلیف شرعی دارم لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
حکم خوانندگی زن چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
میلادی
۰۷:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
مگه نمیگین خدا عادل پ چرا زندگی ها متفاوت حالا به قولی شاید طرف خودش زندگیش ساخته ولی چیزی که دست خودش نیست چی چرا یکی سالم یکی فلج چرا یکی زشت یکی خوشگل چرا یکی به واسط زشتیش یا فلجیش زندگیش فلج کجاش عدالت
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۰۷:۳۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
دختری دارم که بزرگ شده و اگر در این سالها خواستگاری بیاید و برای جهاز و خرج ازدواج مبالغ زیادی باید خرج کنم آیا در این سالها تمام مبالغی که برای من شامل خمس می شود را می توانم پس انداز کنم و خمس آنرا ندهم تا هر زمانی که برای این موضوع خرج شود؟
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۰۶:۱۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
باسلام فردی ازم خواسته صدمیلیون جهت کارکردن در زمینه خرید و فروش مسکن در اختیارش بگذارم و در مدت شش ماه صدو بیست میلیون بهم برمیگردونه(بدون هیچ شرطی)حکم این معامله چیست.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناصر رضائی ایوب
۰۰:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با عرض سلام و ادب و احترام

ما در طبقه دوم ساختمانی تجاری در شهر همدان مغازه ای داشتیم که به علت ریزش دیوارهای کنار پنجره، مجبور شدیم که به جای دیوار مابین دو پنجره، بدون اطلاع به شهرداری، یک پنجره سرتاسری بگذاریم. بعد از مدتی به دلیل بیماری پدرم، مجبور شدیم این مغازه رو بفروشیم. هنگام فروش این مورد را هم به خریدار به صورت زبانی گفتیم و هم داخل قول نامه قید کردیم که تمام عوارض مربوط به شهرداری و مالیاتی و غیره را باید خریدار بپردازد. بعد از چند ماه پدرم فوت کردند. الان خریدار مغازه به شهرداری رفته و اونجا بهش گفتن که باید ده میلیون تومان بابت عوارض اون مغازه به دلیل گذاشتن پنجره بزرگ بپردازید. خریدار هم الان اومده به ما میگه من فکر نمیکردم اینقده بشه. یا باید نصفش رو شما بپردازید و یا من پدر شما رو حلال نمیکنم و غیره. من الان چند روزی هست که ذهنم درگیره، میخواستم ببینم از لحاظ شرعی باید چیکار کنم؟ با تشکر از زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام من یک سوال شرعی دارم. جوانی که پول نداره ازدواج کنه ، شغل نداره ، به فقر و فلاکت افتاده چرا نباید از دین و خدا روی گردان بشه؟ جوانی که هر روز به خودکشی فکر میکنه آیا در محاصره ی نیروهای شیطانی هست یا فقط دنبال شغلی هست بتونه نان حلال دربیاره؟ سوالم اینه لطفا پاسخ بدین وقتی منه جوان به هر دری میزنم برای کار ازم سابقه کاری میخوان باید چه خاکی بر سرم بریزم؟ خدا کنه از تو حرکت از من برکت؟ باشه قبول من به هر دری زدم برای کار فساد همه جا هست دروغ پارتی بازی ظلم و ستم حکم چیه جناب شرع ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سجده سهو مستقل چگونه است؟ مثلاً در نمازهای قبلی باید سجده سهوی به جا می آوردم ولی این امر اتفاق نیفتاده. حالا چگونه باید سجده سهو به جا آورم؟
تعداد سجده های سهو فراموش شده را نیز نمی دانم.
در سجده سهو می شود ذکری هم نگفت؟ من تا حالا این ذکر رو می گفتم: «بِسْمِ اللهِ و بالله، اللهم صل علی محمد و آل محمد»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
این سوال رو هم بپرسید که کسانیکه پایان نامه یا مقاله برای کسی می نویسند و پول می گیرند (چه متخصص در آن موضوع پژوهشی باشند و چه نباشند) حکمش چیست؟ آیا این مساله باید توسط اساتید و اعضای هیات علمی و وزارت علوم حل شود یا اینکه بحث مشترک حوزه و دانشگاه است؟
Iran (Islamic Republic of)
پسر مجرد
۰۰:۰۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
میخواستم ببینم من شرایط ازدواج ندارم از نظر مالی پ، میتوانم صیغه کنم برای رفع نیاژ جنسی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
سلام
من ۳روز به نوزاد چندروزه شیر دادم و یک روز کامل تنها شیر من را خورده آیا این دختر با همسروفرزندانم محرم است با بقیه خویشاوندان فرزندانم پدری و مادری؟
آیا این محرمیت به معنای واقعی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ژال وان ژان
۲۳:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
آیا گوشت جگر ماهی حلال است؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا گوران
۲۳:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حکم فردی که بابت رفع مشکل بسیار ضروری مالی هیچ چاره ای جز قرض کردن پول با کارمزد ندارد چیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام من 30 سالمه یک کارگر ساختمانی هستم درآمدم طوریه که نمیشود مخارج یک زندگی را تامین کنم و نمیتوانم در واقع ازدواج کنم و روز ب روز به گناه کشیده میشوم . آیا گناهان من رو چه کسی باید ب گردن بگیره ؟؟؟؟ چکار کنم ک واقعا نمیتونم زن بگیرم درآمد ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
گناه شما رو کسی جز خودتون نمیتونه گردن بگیره
اگر امکان زوج اختیار کردن رو واقعا ندارید و به گناه کشیده میشید شرع هم گفته میتونید صیغه اختیار کنید تا به گناه کشیده نشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
قانع نشدم ببخشیدا..
اخه صیغه تا کی ؟؟؟خیلی ها مثل من هستن خب اگ ایطور پیش بره یکی دو دهه دیگ همه پیر مرد میشن ادما خخ نمیشه این وام ازدواج رو یکم اسونتر پرداخت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حکم پرداخت مهریه همسر با پولی که سالها ذخیره کرده چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حکم کسی که برای خرید مسکن مدتها پسنداز کرده چیست و ایا میتواند با آن پول خانه بخرد و مهریه همسر خود کند یا خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
نجفی
۲۲:۲۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مسئولی که با یک اقدام نسنجیده یا تعمدی باعث خسارت به جان و مال مردم شود حکمش چیست و چه کسی باید جبران کند؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۲:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
من هرروز سرکار میرفتم تابستون چون مسافت ما کم بؤد در حد ۱۰دقیه نمازم کامل میخوندم
ملاک شکسته شدن نماز حدترخص یا چهارفرسخ؟
حدترخص جیه?
ساده بگین و مطمعن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چرا بانکه برای دریافت اقساط کار مزد میگیرند از نظر شرعی چه حکمی دارد

اگر قسط را دیر بدهیم دیر کرد میگیرند اما اگر زود بدهیم تخفیف نمی دهند ایا از نظر شرع درست است
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام شوهر بنده سرپرست من و بچه هفت ساله ام و مادر و دو خواهرش می باشد الان 20سال است کارمتد اداره است پدرش در سن 5 سالگی فوت کرده است یک خانه در مسکن مهر داریم که هر ماه 210هزار تومان قسط می دهیم الان دست مستاجر است ماهی 300هزار کرایه می دهد با توجه به شغل شوهرم در منازل سازمانی می نشبنیم ماهی 400از حقوق او کسر می شود دزامد ماهینانه ما ماهی 1500000هزار است و میانگین 1300000هزار اضافه کاری داریم یک ماشین پراید داریم در جایی سرمایه گزاری کردیم ماهی 500هزار قسط می دهیم تا الان خمس نداده ایم لطفا بگید چگونه حساب می شود
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۰:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
به فرض مثال:
اگر شخصی بصورت غیر مستقیم امانتی به شخصی برساند و از او بخواهد امانت را به دست شخص دیگری برساند و قولی در ازای عمل به شخص بدهد که انجام شود و تاریخ مدنظر برسد و اتغاق حاصل نشود و دسترسی به شخصی که امانت را به او رسانده نباشد.
وضعیت امانت چه میشود،آیا امانت‌دار مالک آن میشود یا...
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۲۰:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سود سپرده بانک حلال است یا حرام؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۲۰:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
به نام خدا : چرا ازدواج هم زمان با دو خواهر حرام است ؟!! ولی اگر یکی زنش بمیرد می تواند خواهر زنش را عقد کند !! چه فرقی بین این دو ازدواج مشابه است که یکی حلال و دیگری حرام است ؟!! فرزندان دو خواهری که هر دو در قید حیات اند و هر دو با هم به عقد یک مرد درآیند هم دختر خاله و پسر خاله ی یکدیگرند و هم برادر و خواهر همدیگر ، چگونه اینها حرامند و نامشروع ولی آن کس که زنش مرده و با خواهر زنش ازدواج نموده فرزندانش که هم دختر خاله و پسر خاله ی یکدیگرند آنان حلال زاده و این ازدواجی مشروع است ؟!! چگونه چیزی زمانی حرام و زمانی حلال می گردد ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
پسری هستم ۴۰ ساله و قصد ازدواج دائم و بچه دار شدن رو اصلا و ابدا ندارم. مادرم گفته من راضی نمیشم ازدواج موقت کنی.
آیا این حرف، از طرف مادر من حجت شرعی است؟ و آیا رضایت پدر و مادر در ازدواج موقت برای پسری ۴۰ ساله شرط است؟
Netherlands
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
من وقتی میشه چهار بار در ماه به سفر میرم و گاهی هم میشه دو ماه پشت سر هم به سفر نمیرم
حال ایا احکام کثیر السفر در مورد من ساری و جاری هست یا نه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حکم راننده اسنپی که نصف درامدش را باید پول بنزین ونصف ان نصف دیگر را اصطلاک ماشین بدهد چیست
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۱۸:۱۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام
من الان مجردم ولی برای خریدمنزل برای ازدواجم میخام پول پس اندازکنم برای خرید منزل
خمس به پس اندازم تعلق میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
کرد ایلام
۱۸:۱۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باسلام ایا بنزین وانت سایپا رو در پراید میشه ریخت تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام دختری که سن ۳۱ سالگی رسیده(مجرد) میتواند با پسری که قصد ازدواج دارد، در چند مدت این دختر بدون اذن پدر صیغه محرمیت بخواند؟حکمش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
باسلام وخسته نباشی:پدرم زمینی به مساحت تقریبی بالای ۱۰۰۰متربه همراه یک خانه رابه صر ف این که با پول آن خانه ای برای برادردیگرم بسازد به برادردیگرم مثلا فروخت به قیمت سه میلیون بعدها پدرم که بامخالفت ماروبه روشدبیان کرد که دوست داشت به او بفروشد ودرنهایت معلوم شد که به دلخواه خودش به اوداد وهمه ی این حرفها بهانه بود ماهم که ۵ برادر ویک خواهرهستیم ماندیم بی نصیب من هم دوماه بعد این ماجرا متوجه شدم پدرم چنین کاری کرده است حالا به نظرشمااین کارپدرم موجه بوده وتکلیف شرعی درمورد حرام یاباطل یاصحیح بودن این معامله چبست؟
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۷:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حکم کسی که میخواسته خونه بخره گه با همان پول ماشین میخره
حکم کسی که میخواسته برای دخترش جهزیه بخره و نتونسته بخره
حکم کسایی که باعث شدن جوانی ازدواج نکنه و نتونه گناه نکنه چیه
حگم کسایی که ظلم کردن چیه
و هزاران حکم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگر کسی روزه نگیرد ولی پس از مدتی توبه کند ولی به دلیل مشکلی توانایی روزه گرفتن را نداشته باشد تکلیف روزه های نگرفته چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اینهمه اختلاسها حکمش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خودرویی که به قیمتش نمی ارزد حکمش چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد سینا
۱۷:۰۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام
اگر در نماز شک کنیم که سرمان را بعد از تمام کردن نماز برگرداندیم یا قبل از آن ، آیا نماز ما باطل است؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید پناهنده
۱۶:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام میخواستم بدونم وقتی وضو میگیریم بعد از شستن صورت و دست چقدر فاصله بیفته بعدش مس سر و پا رو بگیریم وضو باطل نیست مثلا در حد یک دقیقه ایراد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
در صورتیکه اب وضو خشک نشده باشه صحیح است
Iran (Islamic Republic of)
صالح شهسواری
۱۶:۳۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
در صورتی که شرایط مالیت به واسطه اینکه حقوق اموزش پرورش بد باشه و ازدواج نکنی ایا گناه از دوش من برداشته میشه اون دنیا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نه
یه خانم خوب که اهل ولخرجی نباشه پیدا کن
خیلیا هستن
United States of America
حسین
۲۰:۳۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نه عزیز، دستور قرآن در حفظ پاکدامنی است . این چند سالی که تا ازدواج فاصله هست یک امتحان الهی بزرگ در زندگی نوجوانان و جوانان است خوشا به حال کسانی که تقوا پیشه می کنند و زمینه رشد معنوی را برای خود و همسر و فرزندان آیندشون از پیش آماده می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
من بیکار بودم ازدواج کردم مدتی سختی کشیدم اما الان به فضل خدا همه چی دارم هم شغل هم زن هم دو بچه ناز و هم سرم را پیش خدا بلند نگه میدارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
چرابانک ها دیرکرد میگیرن مگر ربا نیست
آخرین اخبار