انجام اقدامات پاییزه در باغات

معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با توصیه بر انجام اقدامات پاییزه در باغات، گفت : رعایت بهداشت و انجام عملیات و اقدامات بهداشتی در باغات در همه فصول و به ویژه در فصل پاییزه لازم است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کیومرث اکبری معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اقدامات بهداشتی پاییزه در باغات را شامل روش‌های شیمیایی و غیر شیمیایی بیان کرد و گفت : این عملیات‌ها برای حذف و یا کاهش جمعیت عوامل خسارت‌زا که پاییزه و زمستان را در باغ می‌گذرانند، انجام می‌گیرد.

او گفت : عملیات پاییزه در باغات بر علیه بسیاری از آفات از جمله کرم سیب، انواع کرم میوه‌ها، انواع مینوزها، بیماری‌های گیاهی، پوسیدگی‌های میوه، لکه برگی‌ها، بیماری‌های قارچی و باکتریایی اندام مختلف درختان و حتی علف‌های هرز انجام می‌شود.

او به دو عملیات متفاوت پاییزه در باغات اشاره کرد و گفت: عملیات اول شامل جمع‌آوری و امحاء برگ‌ها، میوه‌ها و بقایای گیاهی آلوده درختان و کف باغ است و عملیات بسیار مهم دوم سمپاشی پاییزه بعد از خزان برگ‌ها با سموم مسی است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ارتباط با جایزه صادراتی سیب درختی گفت: آن دسته از صادرکنندگان متقاضی دریافت یارانه صادراتی سیب درختی در سال ۹۶ که در مرحله قبل موفق به ثبت نام در سامانه مشوق‌های وزارت جهاد کشاورزی نشده‌اند، تا انتهای دیم ماه سال‌جاری فرصت دارند ثبت نام کنند.

محمدصادق تنهایی افزود: با عنایت به محدودیت زمانی ثبت نام یارانه صادرات سیب درختی سال ۹۶ که تا انتهای دیم ماه سال جاری تمدید شده، متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه مشوق‌های وزارت جهاد کشاورزی، باید با مدارک و مستندات لازم برای تشکیل پرونده به مدیریت توسعه بازرگانی سازمان مراجعه کنند.

او به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به منظور حمایت از صادرکنندگان محصولات کشاورزی اشاره داشت و گفت: تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۱۴و نیم درصد در اختیار این صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.