ضرورت استقرار برخی ادارات در کوتاه کردن مسیر سرمایه گذاران خوشاب

فرماندار شهرستان خوشاب گفت: ضرورت استقرار برخی ادارات در کوتاه کردن مسیر و حل مشکلات اصلی سرمایه گذاران شهرستان خوشاب موثر است.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان خوشاب برگزار شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امان اله خدمتگزار فرماندار شهرستان خوشاب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان خوشاب گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی در شهرستان موجود می باشد که با همکاری مردم و فعالان اقتصادی بومی در کنار معین‌های اقتصادی مشخص شده می‌توانیم به نقطه مطلوبی در جهت اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس رسیده است.
 
او ادامه داد: با اعتماد سازی میان افراد سرمایه گذار و کارآفرین، سیستم‌های اجرایی و آگاهی بخشی جهت اطلاع سرمایه گذاران از روند سرمایه گذاری و قوانین نیز می‌توانیم مشکلات را کمتر کنیم تا زمینه مطلوبی برای سرمایه گذاری فراهم شود.
 
 فرماندار شهرستان خوشاب گفت: با وجود پیگیری‌های مستمر و همکاری‌های خوب بین ضلع‌های مثلث توسعه اقتصاد مقاومتی، ولی متاسفانه از نقطه دل خواه فاصله زیادی داریم که باید با برنامه ریزی دقیق تری به آن برسیم، که البته هنوز هم یکی از مشکلات اصلی ما عدم استقرار برخی ادارات در شهرستان است.

خدمتگزار افزود: ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده که ۸ واحد آن پیگیری و به امضاء تفاهم رسیده  است و ۶ واحد دیگر در حال بررسی‌های نهایی می باشد،همچنین ۴ واحد پیشنهاد معین اقتصادی در پیش رو داریم.

او تصریح کرد: یکی از مشکلات ما معین اقتصادی خوشاب است که در شهرستان جوین فعالیت دارد و با وجود همکاری‌هایی صورت گرفته، به نقطه مطلوب دلخواه نرسیده و رسیدن به این نقطه مستلزم نگاهی است که باید معین اقتصادی ما بخشی از سرمایه گذاری‌هایی که در جوین انجام می‌دهد را در خوشاب هم انجام دهد تا بتوانیم مشکلات این شهرستانی که ۱۰سال از شهرستان شدنش می‌گذرد را حل کنیم و قدم‌های خوبی برداریم.

نماینده عالی دولت در خوشاب گفت: خوشاب در مسیر جاده ترانزیتی واقع شده است که روزانه به طور متوسط ۴۰۰ دستگاه تریلر فقط از آن عبور می‌کنند و از ظرفیت‌های بسیار خوب دیگر شهرستان هم می‌توانیم به برداشت ۲۴هزار تن پسته از ۱۲هزار هکتار مزرعه زیر کشت که مقام دوم استان را کسب کرده ایم.
 
 خدمتگزار افزود: ۱۴۰۰ تن زیره سبز از ۲۵۰۰هکتار زمین که مقام اول استان دارا می باشد و ۷۰۰۰تن انگور از ۲۷۰۰هکتار زمین دیم و ۲۳۰۰تن تخم آجیلی که مقام اول استان را کسب کرده است.
 
او با اشاره به اینکه ۸۰۰۰تن خربزه با دریافت گواهی محصول سالم و ۸۴۰ هکتار زمین زیر کشت زعفران که ۲۶۰۰کیلو گرم زعفران تولید شده است، ادامه داد: متاسفانه کشاورزان به دلیل وجود موانع بانکی، قولنامه‌ای بودن اسناد، ضعف بنیه مالی و علیرغم داشتن زیر ساخت‌های مورد نیاز در ناحیه صنعتی رغبتی به سرمایه گذاری ندارند که امیدواریم با تعیین معین‌های اقتصادی جدید و همکاری مردم منطقه و استقرار ادرات دولتی که نقش موثری در به ثمر رسیدن مثلث اقتصادی فرهنگی دارند به توسعه برسیم.
 
انتهای پیام//ع.ظ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.