تعاونی‌های سیستان و بلوچستان ۵۰ میلیون دلار کالا صادر کردند

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌های این استان در نیمه نخست امسال۵۰ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۸۴ دلار کالای غیرنفتی صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اله نظر شه‌بخش معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عمده اقلام صادراتی تعاونی‌های سیستان و بلوچستان خرما، عسل، محصولات لبنی، صیفی جات و نوشابه بوده است.

او گفت: افغانستان، پاکستان و برخی کشور‌های غرب و میانه آسیا مقصد این اقلام بوده است.

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تعداد تعاونی‌های فعال در استان را ۲ هزار و ۲۹۹ شرکت تعاونی ذکر کرد و افزود: این شرکت‌های تعاونی زمینه اشتغال برای ۴۳ هزار و ۸۶۳ نفر را فراهم کرده است.

او به برگزاری ۲۲ هزار و ۳۶۱ نفر ساعت آموزش برای تعاونگران سیستان و بلوچستان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: این آموزش‌ها به منظور ارتقای سطح دانش تعاونگران بصورت مجازی و تئوری در زمینه‌های تخصصی، مهارتی، مدیریتی، مالی و حقوقی برگزار شده است.


بیشتربخوانید: ۸۳۱ داوطلب در جشنواره امتنان سیستان و بلوچستان نام‌نویسی کردند


شه‌بخش‌با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از تعاونی‌ها در سال رونق تولید افزود: با توجه به مشکلاتی که برخی تعاونی‌ها برای ادامه فعالیت داشتند، توانستیم با هم‌افزایی و مشارکت دستگاه‌های وظیفه مدار ۱۵ شرکت تعاونی نیمه فعال و راکد را در هشت ماهه امسال مجددا به چرخه تولید بازگردانیم.

او همچنین تعداد تعاونی‌هایی که که در راستای طرح  روستا تعاون  در سیستان و بلوچستان ایجاد شده‌اند را ۹۲ شرکت تعاونی بیان کرد.

معاون امور تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۵ شرکت تعاونی روستایی در یک سال گذشته در سطح استان تشکیل شده‌اند که در زمینه‌هایی همچون کشاورزی، پرورش شترمرغ، فرش دستباف، تولید پوشاک، توسعه روستایی، صنایع‌دستی، پرواربندی گوساله، محصولات غذایی، گردشگری، شتر داری و کشتار دام فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

 

برچسب ها: صادرات ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار