فیصل المقداد: پرونده شیمیایی بخشی از توطئه‌ای است که علیه سوریه آغاز شده است

معاون وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه‌ای از رویکرد و گزارش‌های سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره حملات شیمیایی در سوریه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فیصل المقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد پرونده شیمیایی بخشی از توطئه‌ای است که از سال ۲۰۱۳ علیه سوریه آغاز شده است.

او در این باره گفت: اولین بمباران شیمیایی توسط تروریست‌ها در خان العسل انجام شد و غرب اعزام گروه حقیقت یاب به این منطقه را رد کرد. در حالی که گروه حقیقت یاب باید به خان العسل می‌رفت غرب با گفتن اینکه حمله در منطقه جوبر رخ داده ما را غافلگیر کرد. سوریه به سازمان منع تسلیحات هسته‌ای پیوست و این سازمان تاکید کرده است که سوریه تمام تسلیحات شیمیایی خود را تحویل داده است.

المقداد افزود: سوریه مخیر شد که تسلیحات شیمیایی خود را در داخل و یا خارج منهدم کند، ترجیح دادیم در خارج منهدم شود. هر کس ما را متهم می‌کند که بخشی از تسلیحات شیمیایی خود را نگهداشته ایم باید اطلاع دهد که این تسلیحات کجاست. سوریه هیچ گونه تسلیحات شیمیایی و یا کشتار جمعی ندارد و بالعکس اسرائیل این تسلیحات را در اختیار دارد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: گروه‌های مسلح از سلاح شیمیایی علیه ارتش سوریه و علیه یکدیگر استفاده کرده اند. غرب از شنیدن نتیجه تحقیقات گروه حقیقت یاب در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه خودداری کرد. سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحت سلطه آمریکاست و آن‌ها هیئتی را تشکیل داده اند که گزارش‌ها و تحقیقات را جعل می‌کند. گزارش‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی را معتبر نمی‌دانیم.

او همچنین گفت: ما از تیم این سازمان استقبال نخواهیم کرد و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. این تیم به ترکیه می‌رفت و با گروه‌های مسلح و کلاه سفید‌ها دستور کار خود را هماهنگ می‌کرد. ترکیه و برخی کشور‌های عربی مانند عربستان گروه‌های تروریستی را به تسلیحات شیمیایی مجهز کردند و برای اثبات آن مدرک داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار