" از عشق تا علم" یادبود پروفسور فضل اله رضا

مدیر دفتر تخصصی سینما گفت: آیین یادبود پروفسور فضل اله رضا بزرگ اندیشمند ریاضی جهان، در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

مصطفی حیدری مدیر دفتر تخصصی سینما در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: آیین یادبود پروفسور فضل اله رضا بزرگ اندیشمند ریاضی جهان با عنوان "عشق و علم" در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار شد.

او اظهار داشت: در این یادبود که از سوی دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری خانه ریاضیات برگزار می‌شود، فیلم مستند "عشق و علم" به کارگردانی منوچهر مشیری اکران خواهد شد.

حیدری افزود: فضل اله رضا دانشمند برجسته حوزه مهندسی برق و ریاضیات و از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات آبان ماه امسال در سن ۱۰۵ سالگی در اتاوای کانادا، با زندگی وداع کرد.

مدیر دفتر تخصصی سینما گفت: او که در یک مقطع، ریاست دانشگاه تهران، سفیر ایران در یونسکو و کانادا را برعهده داشت، سال‌ها پیش ساکن کانادا شد و تا پایان عمر در دانشگاه‌های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک‌گیل مونترئال در سمت استادی مشغول به فعالیت علمی بود.
 
انتهای پیام/ی
برچسب ها: شهرداری ، دانشمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار