تعامل شهرداری و دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه فرهنگی

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: اگر قرار باشد اتفاقی در شهر که منجر به اقدامی فرهنگی بیافتد، شروعش باید از دانشگاه باشد.

تعامل شهرداری و دانشگاه رازی کرمانشاه در حوزه فرهنگیبه گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: اگر قرار باشد اتفاقی در شهر که منجر به اقدامی فرهنگی بیافتد، شروعش باید از دانشگاه باشد.

اودر ادامه دانشگاه را رکن اصلی توسعه شهر و لززوم تعامل بیشتر دانشگاه و شهرداری دانست و افزود: متاسفانه شکل پیوسته ای در ارتباط دانشگاه و مدیریت شهری تاکنون نداشته ایم و ضرورت ایجاد و استمرار این موضوع در تحقق اهداف کلان فرهنگی وجود دارد.
عبدالمالکی بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه بعنوان سازمانی نوپا و با اهداف مهم در شهرداری توانسته طی دو سال گذشته به برنامه های مهمی ورود کند.

او اظهار داشت: مدیریت شهری اعتقاد به لزوم پیوست و مقدمه فرهنگی در پروژه ها دارد و نوع نگاه آن طی سالیان اخیر به حوزه فرهنگی بهتر شده است.

عبدالمالکی گفت: آموزش مهارت های اجتماعی در اولویت برنامه های فرهنگسراهای ما بوده و سعی مان بر برگزاری دوره ها و کارگاه های رایگان در حوزه شهروندی و اجتماعی برای همشهریان با نگاه ویژه به ظرفیت فرهنگسراها و اساتید دانشگاه است. اعتقادمان این است دانشگاه بیشتر از شهرداری می تواند در حوزه فرهنگی شهر عمل کند.

او با اشاره به ظرفیت انجمن و گروه ها در دانشگاه رازی  گفت: این ظرفیت می تواند در شهر کمک کند و یاریگر شهرداری باشد. قطعا ضرورت دخالت دانشگاه در امور شهر باید حس شود و دانشگاه برای توسعه فرهنگی شهر طرح و نسخه بدهد. ما در شهرداری از هر حوزه ای که به شهر مربوط شود از دانشگاه طرحی به ما برسد آماده پیگیری هستیم.

مدیران این دو نهاد به پیشنهاداتی از جمله: استفاده از ظرفیت باشگاه دانشجویان دانشگاه و انجمن های علمی مسئله محور، تشکیل شورای دانشجویی، ایجاد کاروان آموزش، ایجاد رشته نورپردازی در دانشگاه، همکاری فرهنگسراها و ورود دانشگاه به یکسری برنامه های فرهنگی شهر و استفاده متقابل از ظرفیت های هم در جهت افزایش بهره وری بیشتر، ایجاد محور سلامت در تاق بستان بعنوان قوی ترین ظرفیت درون شهری، استفاده از ظرفیت هیئت علمی و دانشجویان از لحاظ کارکردی و عملکردی پرداختند.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار