سروآباد بیشترین تولید گردو را در سطح استان دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: شهرستان سروآباد با تولید سه هزار و ۶۰۴ تن گردو بیشترین میزان تولید را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در جشنواره استانی گردو که در کامیاران برگزار شد، گفت:کردستان در تولید گردو رتبه ششم کشوری دارد و امروز این استان به عنوان یکی از استان‌های تولید گردو در کشور شناخته شده است.

وی افزود: توسعه باغات گردو از محل پایاب سد‌ها از اولویت‌های مهم جهاد کشاورزی استان است و در کنار افزایش کمیت، ارتقای کیفیت را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

جعفری اذعان کرد: کردستان همچنین با بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغات گردو مقام هشتم کشور از نظر سطح به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۴۷ هزار هکتار سطح باغات استان کردستان نزدیک به ۷ هزار هکتار آن متعلق به محصول گردو است.

به گفته وی شهرستان سروآباد بیشترین میزان تولید و سطح کشت گردو با ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار و سه هزار و ۶۰۴ تن تولید را به خود اختصاص داده است.

جعفری گفت: نیاز سالانه استان به کود شیمایی ۲۰۰ هزار تن و مصرفی استان کمتر از ۹۵ هزار تن به میزان کمتر از ۵۰ درصد نیاز است.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران جز شهرستان‌های شاخص استان در زمینه تولید گندم است اظهار داشت: کردستان امسال و سال گذشته رتبه دوم کشوری در تولید گندم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: امسال تاکنون ۲۵ هزار تن گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری شده است و تا الان بیش از ۹۰ درصد از پول آن پرداخت شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.