کرملین: اطلاعات درباره دستور اردوغان برای سرنگونی سوخو ۲۴ منبعی ندارد

سخنگوی کرملین اعلام کرد اطلاعات مشخصی درباره اینکه آیا اردوغان دستور ساقط کردن سوخو ۲۴ روسیه را صادر کرده است، وجود ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز سه شنبه گزارش‌ها در مورد اینکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستور ساقط کردن جت سوخو-۲۴ روسیه را در سال ۲۰۱۵ صادر کرده است را رد کرد.

پسکوف در پاسخ به این سوال که «ارزیابی کرملین از گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر اینکه اردوغان دستور ساقط کردن سوخو ۲۴ روسیه را صادر کرده است، چیست» گفت: این اطلاعات نامشخص است و معلوم نیست از کجا آمده است. آن‌ها منبعی ندارند بنابراین نمی‌توانند قابل اعتماد باشند. ما روی بیانیه‌ها از جمله بیانیه طرف تُرک مبنی بر اینکه گروه‌های دیگری دستور ساقط کردن جت را صادر کردند، تمرکز داریم.

سوخو ۲۴ روسیه در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵ در سوریه ساقط شد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در آن زمان اعلام کرد این جت توسط یک موشک هوا به هوا که از یک هواپیمای جنگی اف-۱۶ شلیک شده، سرنگون شده و در ۴ کیلومتری مرز سوریه با ترکیه سقوط کرده است. این ماجرا منجر به کشته شدن خلبان سوخو ۲۴ و تنش‌ها در روابط مسکو و آنکارا شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار