رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در ساری خبر داد؛

حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان با هدف حمایت از سرمایه ملی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: از ایده‌های کار آفرینی دانشجویان برای اشتغالزایی و تولید سرمایه ملی حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،امید رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور در آیین سومین دانش آموختگی متمرکز دانشگاه علمی کاربردی مازندران در ساری گفت: چشم انداز این دانشگاه بر پایه تربیت کارفرما، آموزش مبتنی بر مهارت دانشجویان برنامه ریزی شده است.

او به فعالیت ۱۵۰ مرکز نوآوری در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در این مراکز از ایده‌های کارآفرینی دانشجویان، مدرسان و فارغ التحصیلان برای اشتغالزایی و تولید سرمایه ملی حمایت می‌شود.

امید با بیان اینکه۹۴ درصد از ورودی‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور امسال غیر شاغل هستند، گفت:رسالت واقعی این دانشگاه آموزش همراه با کسب مهارت است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور افزود: سهم دانشگاه علمی کاربردی از آموزش عالی کشور هم اکنون ۱۰ درصد است که قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه به ۳۰ درصد افزایش یابد.

او به تکمیل ظرفیت و پذیریش ۳۰ هزار دانشجو جدید اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد دانش اموختگان این دانشگاه در رشته‌های مرتبط با شغل شان تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور بر ارتقا کیفیت آموزشی در سطح بین المللی تاکیدکرد و افزود: زمینه برای حضور دانشجویان این دانشگاه در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت دانشگاه‌های علمی کاربردی کشور آلمان فراهم شده است.

امید گفت: این دوره کوتاه مدت آموزشی با هدف آشنایی دانشجویان علمی کابردی کشور با مهارت روز دنیا و آماده کردن فضا بین المللی برای کسب و کار برگزار می‌شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز در این مراسم گفت:۷۸ هزار و ۲۰۲ نفر تاکنون در مراکز دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان فارغ التحصیل شدند.

شیخ الاسلامی افزود: سهم فارغ التحصیلان امسال این دانشگاه ۳ هزار و۴۴۳ دانشجو است.

او به فعالیت ۲۱ مرکز جامع علمی کاربردی در مازندران اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ دانشجو امروز در جشن دانش آموختگی این دانشگاه شرکت داشتند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار