اسپر: خروج نیروهای ما از افغانستان ارتباطی به توافق با طالبان ندارد

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان به حصول توافق با گروه طالبان ارتباطی ندارد.

پنتاگون: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به توافق با طالبان وابسته نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مارک اسپر, وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد خارج کردن نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، لزوما به حصول توافق با گروه طالبان مرتبط نبوده و صرف‌نظر از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق صلح انجام خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: «مطمئنم که ما می‌توانیم تعداد نظامیان آمریکایی را در افغانستان کاهش دهیم و در عین حال مطمئن شویم که آنجا به پایگاه امنی برای تروریست‌هایی که می‌توانند به آمریکا حمله کنند، تبدیل نشود.»


بیشتر بخوانید: چرا ترامپ ناگهان به افغانستان رفت؟


مارک اسپر در پاسخ به سوالی درباره وابسته بودن خروج نظامیان این کشور از افغانستان به حصول توافق با طالبان، گفت: «نه لزوما چنین نیست؛ متحدان ما نیز موافق هستند که چنین کاهش [تعداد نیروی نظامی]می‌تواند انجام شود.»

پس از بازدید غیرمنتظره دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از پایگاه نیرو‌های آمریکایی در افغانستان، طالبان روز جمعه اعلام کرد آماده از سرگیری مذاکرات صلح با واشنگتن است.

پیش از این رویترز اعلام کرده بود مقامات طالبان اواخر هفته گذشته با آمریکایی‌ها در دوحه -پایتخت قطر- دیدار کرده و از احتمال از سرگیری مذاکرات صلح خبر داده بودند.

ژنرال مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز از احتمال رسیدن به یک توافق صلح با گروه طالبان در آینده نزدیک خبر داده است. (بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

برچسب ها: پنتاگون ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار