دبیر جنبش عدالتخواهی دانشجویی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس با نظرات کارشناسی جلوی معافیت مالیاتی هنرمندان را بگیرد/ نگاه دولت به معافیت‌های مالیاتی سلبریتی‌ها، سیاسی است

یادگاری گفت: مجلس شورای اسلامی باید با اقدامات کارشناسی شده جلوی معافیت مالیاتی هنرمندان را بگیرد.

مجلس با نظرات کارشناسی جلوی معافیت مالیاتی هنرمندان را بگیرد/ نگاه دولت به معافیت‌های مالیاتی سلبریتی‌ها، سیاسی استدانیال یادگاری، دبیر جنبش عدالتخواهی دانشجویی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند معافیت مالیاتی هنرمندان اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی این است که اهالی فرهنگ و رسانه جایگاه خود را پیدا نکرده اند و گا‌ها نگاه‌های بسیار بالایی به آن هاست.

او افزود: متاسفانه نگاه دولت به این قشر نوعی نگاه سیاسی است و منجر به تبعیض می‌شود.

یادگاری بیان کرد: در بحث مالیات ستانی، همه افراد باید در یک جایگاه قرار بگیرند و توجه به کارایی افراد شود. اما این که دولت متناسب با برخی فضا‌ها و نگاه‌های سیاسی و جناحی، برخی معافیت‌ها را اعمال کند، از عجایب دولت است.

او افزود: معافیت هنرمندان با درآمد‌های چند ده میلیونی هم بسیار عجیب است. همچنین نگاه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور متناسب با سفره و معیشت مردم، عادی نبوده است.

دبیر جنبش عدالتخواهان دانشجویی با انتقاد به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص معافیت مالیات هنرمندان، گفت: مجلس شورای اسلامی باید در قبال این نوع معافیت، مخالفت کارشناسی شده انجام دهد.


بیشتر بخوانیدگسترش پایه‌های مالیاتی با دریافت مالیات از فعالیت‌های سودآور/ فعالیت‌های فرهنگی - هنری شایسته معافیت مالیاتی


او افزود: این درست نیست که کارگری با حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت کند و افراد با درآمد‌های میلیونی از پرداخت این مالیات معاف شوند.

این فعال دانشجویی ابراز کرد: برخی هنرمندان از طریق درآمد‌های  حوزه هنر دست به فعالیت‌های پنهان اقتصادی می‌زنند.

یادگاری در پایان بیان کرد: سوالی در فضای دانشجویی ایجاد شده این است که دلیل این معافیت در حوزه هنرمندان و سلبریتی‌ها چیست؟ آیا این نگاه غیر نگاه سیاسی و جناحی است؟ این تصمیم گیری با چه مدلی با منافع ملی نسبت داده شده است. معتقدم به علت عدم شفافیت درآمد‌ها باید از هنرمندان بیشتر از دیگران مالیات ستانی شود.

انتهای پیام/

معافیت مالیاتی صد درصدی فعالیت های هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار