عراقچی در نشستی در توکیو:

برجام یک توافق برد برد بین المللی بود

معاون سیاسی وزیر خارجه کشومان گفت: برجام یک توافق سیاسی برد _ برد بود که از طریق یک توافق سازنده بین المللی بدست آمد.

عراقچی: برجام یک توافق برد برد بین المللی بودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عراقچی روز دوشنبه در پنل اختصاصی «اقدامات قدرت‌های کلیدی در خاورمیانه و تاثیر آن‌ها بر امنیت بین المللی» در توکیو گفت: برجام تنها یک توافق بین ایران و آمریکا نیست بلکه یک توافق بین المللی است.

اولین همایش گفت‌وگوی جهانی توکیو به مناسبت شصتمین سال تاسیس موسسه امور بین‌الملل ژاپن و با حضور شخصیت‌های سیاسی و علمی و روسای مراکز مطالعاتی کشور‌های مختلف در حال برگزاری است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از دو روز رایزنی و مشاوره با مقامات چین در مورد برجام، به منظور شرکت در بیست و هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و ژاپن و شرکت در اولین همایش گفت‌وگوی جهانی بامداد امروز دوشنبه وارد توکیو شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد : معتقدیم که برجام به عنوان یک تجربه بین المللی نسخه موفقی برای حل سایر مشکلات منطقه‌ای و جهانی است.

عراقچی ادامه داد منطقه خاورمیانه بیش از هر زمانی به صلح نیاز دارد و کشور‌های منطقه باید خودشان بتوانند امنیت منطقه را تامین کنند.

او با اشاره به بحران‌های منطقه مانند داعش، جنگ در سوریه، یمن و نا ارامی‌ها در عراق و لبنان گفت: این بحران‌ها متاثر از دخالت بیگانگان از جمله آمریکا و عربستان سعودی در منطقه است.

مقام دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در سوریه به درخواست دولت قانونی این کشوربرای مبارزه با داعش و تروریسم حضور داشتیم داعش نه تنها در سوریه بلکه حتی در ایران نیز با حمله به پارلمان مرتکب جنایت شده است.

عراقچی اظهار کرد: ایران در ۴۰ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا بوده است با این حال یکی از باثبات‌ترین و امن‌ترین کشور‌های خاورمیانه و منطقه است و به عنوان یک کشور بزرگ منطقه تاثیرگذاری زیادی در خاورمیانه و منطقه دارد.

او با بیان اینکه مردم ایران زیر شدیدترین تحریم‌ها و فشار‌های آمریکا زندگی می‌کنند، گفت: اقتصاد ایران تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته است.

معاون سیاسی وزیرخارجه جمهوری اسلامی گفت: مردم ما از تحریم‌های امریکا ناراضی هستند، ولی با این حال این تحریم‌ها تاثیرگذار نبوده است و در اراده مردم خللی وارد نکرده است.

عراقچی فشار‌ها و تحریم‌های امریکا علیه ایران را دارای قدمتی به طول انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت امریکا بعد از تغییر رژیم ستمشاهی در ایران بیشترین فشار‌ها را به تهران وارد کرد، زیرا از انقلاب اسلامی ایران ناراحت بود.


بیشتر بخوانید: عراقچی در راستای مشورت‌های سیاسی با چین وارد پکن شد 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۸
هر چه زودتر از برجام خارج بشیم
آخرین اخبار