نماز و تاثیرات آن، راهبردی مهم در حل مسائل دینی جامعه

گسترش فرهنگ نماز و تاثیرات آن، راهبردی مهم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در حل مسائل دینی جامعه است.

نماز و تاثیرات آن، راهبردی مهم در حل مسائل دینی جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین امرالله سبحانی نیا رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی،  در نشست فرهنگی کارگروه توسعه مدیریت و ستاد اقامه نماز شهرک‌های صنعتی استان گفت: نماز و آثار آن در تقویت ارزش‌های دینی مهم و در انجام فعالیت‌های فرهنگی ضروری است، استفاده از همه ظرفیت‌ها در این زمینه لازم است.

او افزود: باید از همه ظرفیت‌ها به منظور فرهنگ سازی فعالیت‌های دینی به ویژه در امر نماز استفاده کرد و برنامه‌های دینی را ترویج و فعالیت‌ها را گسترش داد.

او با تأکید بر لزوم فعالیت‌های دینی و فرهنگی، افزود: برنامه‌های دینی و فرهنگی باید به صورت مستمر اجرا شود و توقف نداشته باشدو نیز با نیازسنجی برای جامعه هدف و متناسب با آن برنامه ریزی و محتوایی پویا ایجاد کرد.

او با بیان اینکه مهمترین مسئله دین نماز است و انجام همه برنامه‌ها باید با محوریت نماز باشد، عنوان کرد: گسترش فرهنگ نماز و تاثیرات آن، راهبردی مهم مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در حل مسائل دینی جامعه است و به خوبی و با تاثیر گسترده در همه زمینه‌ها نقش آفرینی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین امرالله سبحانی نیا، بیان کرد: همه وظیفه داریم در زمینه ترویج فرهنگ نماز تلاش مضاعف انجام دهیم و از فضاسازی‌های معنوی در این راستا در خانه و جامعه غافل نشویم تا در جهت ارتقای آن حرکت کنیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، گفت: نماز اصلی‌ترین و نزدیک‌ترین راهی است که خدواند برای ارتباط با خود قرار داده تا انسان‌ها از این راه به سعادت برسند.

مسعود مهدی زاده مقدم با بیان اینکه نماز اثرات و برکات فراوانی دارد، افزود: نماز و برنامه‌های ترویج فرهنگ نماز و نیز فعالیت‌های فرهنگی که در این راستا برگزار می‌شود باید با برنامه ریزی دقیق باشد تا اثرگذار شود و صنعتگران برای اجرای آن باید از روحانیون کمک بگیرند، زیرا این برنامه‌ها نیاز به مطالعات مستمر و خاص دارد و روحانیون می‌توانند به نحو مطلوب آن را تبیین کنند.

او ادامه داد: با تلاش‌های ائمه جماعات شهرک‌های صنعتی فرهنگ نماز به درستی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تبیین شده و هم اکنون بسیاری از واحد‌های صنعتی نماز اول وقت را برگزار می‌کنند و این با پیوند مستحکم روحانیون و صنعتگران محقق شده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، بیان کرد: در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی، ۳۱ نمازخانه و دو مسجد وجود دارد تا نماز در اول وقت توسط نمازگزاران اقامه شود و از اثرات این فریضه الهی بهره‌مند شوند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

نماز؛ سرچشمه اصلی ارزش‌های دینی است

برچسب ها: صنعت ، نماز ، اخبار فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار