پروژه پلاسمای استان کرمان تا پایان آذر، تعیین تکلیف می‌شود

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: با تغییر سرمایه دار و سهامدار، وضعیت پروژه پلاسمای کرمان تا پایان آذر مشخص می‌شود.

پروژه پلاسمای استان تا پایان آذر، تعیین تکلیف می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سید مهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه با تغییر سرمایه دار و تغییر سهامدار، پروژه پلاسما فعال می‌شود، گفت: قرار شده است ۳۰ درصد پروژه پلاسمای کرمان را نیرو‌های فنی و پزشکان متخصص و ۷۰ درصد آن را توسعه کرمان برعهده بگیرد و تا پایان آذر تعین تکلیف شود.

رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، نیز  با بیان اینکه در مجموع ۲۶۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان وجود دارد، گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی ۲۵ پروژه ملی مهم معرفی شدند.

او با بیان گزارشی از آخرین اقدامات اجرایی در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان، افزود: استان کرمان از لحاظ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وضعیت نرمالی دارد و رضایت بخش است.

رودری به عمیاتی نشدن پروژه پلاسما اشاره کرد و گفت: به غیر از پروژه پلاسما، بقیه پروژه‌ها مشکلی ندارند.

حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان کرمان نیز خواستار ارائه تسهیلات به مدیران خودرو شد و گفت: علی رغم پیگیری‌ها این تسهیلات تحقق پیدا نکرده است و خودروسازی دچار چالش شده است.

او بیان داشت: همه دستگاه‌ها در جنگ اقتصادی برای رفع مشکلات کمک دهند تا این موضوع نیز رفع شوند.

علی قاسم زاده مدیر کل فرودگاه بین المللی کرمان نیز در این جلسه از پیشرفت فیزیکی ۸۶‌درصد باند دوم فرودگاه کرمان سخن گفت و افزود: در صورت تامین به موقع قیر و هوای مناسب تا پایان سال، بخش مهمی از آسفالت این باند انجام می‌شود.

زاهدی نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در پاسخ به مشکلات نیروگاه‌های خورشیدی این موضوع را از طریق تماس تلفنی، پیگیری کرد و گفت: نیرو گاه‌های خورشیدی نسل ۱ و ۲ به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیستند و بهتر است نیروگاه‌های خورشیدی نسل سوم که مزایای بهتری دارند، احداث شوند.

او به رایزنی با سرمایه گذار ایرانی مقیم سوئد که در احداث نیروگاه‌های خورشیدی نسل سوم فعالیت دارد، اشاره کرد و افزود: در پی صحبت‌ها با این سرمایه گذار، از وی خواهش کردیم ۲۰۰ مگاوات برق در استان با احداث نیروگاه نسل سوم تولید کند.

زاهدی بیان داشت: از سرمایه گذاران بخواهید برای نیروگاه‌های خورشیدی از نسل سوم نیروگاه‌های خورشیدی بهره بگیرند.

در این جلسه طرح‌های پیشنهادی جدید سرمایه گذاری برای استان نیز مطرح شد.

رودری درباره این موضوع نیز گفت: فرآیند مربوط به این طرح هابا ارائه به دستگاه صورت گرفته و ۷۳ پروژه تعیین شده است.

او افزود: از این ۷۳ پروژه، ۶۰ پروژه جدید، مجوز ۴ پروژه صادر و ۹ مورد آن زمینه خوبی برای سرمایه گذاری دارند که در قالب پروژه‌های مشارکتی تعریف شده اند.

او خواستار همکاری مدیران دستگاه‌ها شد و افزود: در گام بعدی، دستگاه متولی اقدام به مجوز می‌کند و جای فرد را برای تعیین سرمایه گذار بی نام می‌گذارد.

زاهدی نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه در پاسخ به مشکلات نیروگاه های خورشیدی این موضوع را از طریق تماس تلفنی، پیگیری کرد و گفت: نیرو گاه های خورشیدی نسل ۱ و ۲ به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیستند و بهتر است نیروگاه های خورشیدی نسل سوم که مزایای بهتری دارند، احداث شوند.

او به رایزنی با سرمایه گذار ایرانی مقیم سوئد که در احداث نیروگاه های خورشیدی نسل سوم فعالیت دارد، اشاره کرد و افزود: در پی صحبت ها با این سرمایه گذار، از وی خواهش کردیم ۲۰۰ مگاوات برق در استان با احداث نیروگاه نسل سوم تولید کند.‌

زاهدی بیان داشت: از سرمایه گذاران بخواهید برای نیروگاه های خورشیدی از نسل سوم نیروگاه های خورشیدی بهره بگیرند.

در این جلسه طرح های پیشنهادی جدید سرمایه گذاری برای استان نیز مطرح شد.

رودری درباره این موضوع نیز گفت: فرآیند مربوط به این طرح هابا ارائه به دستگاه صورت گرفته و ۷۳ پروژه تعیین شده است.

او افزود: از این ۷۳ پروژه، ۶۰ پروژه جدید، مجوز ۴ پروژه صادر و ۹ مورد آن زمینه خوبی برای سرمایه گذاری دارند که در قالب پروژه های مشارکتی تعریف شده اند.

او خواستار همکاری مدیران دستگاه ها شد و افزود: در گام بعدی، دستگاه متولی اقدام به مجوز می کند و جای فرد را برای تعیین سرمایه گذار بی نام می گذارد.

فدایی استاندار کرمان نیز درباره این پروژه‌ها گفت: این پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشته اند و برای ادامه کار باید متولی را مشخص کنیم.

او افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کرمان به عنوان متولی ادامه کار؛ یعنی: اخد مجوز بی نام، استعلام پاسخ و دریافت مجوز نهاییو ... این پروژه‌ها را انجام دهند.

فدایی گفت: اداره صمت ظرف دو ماه آینده، ۲۰۰ پروژه دیگر را به لحاظ فاینانس به روز کنند و برای سرمایه گذاری در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری بگذارند.

استاندار کرمان  گفت: در این جلسه مقرر شد وضعیت تعدادی از پروژه‌هایی که وضعیت تامین مالی آن ها، دولتی یا بانکی مشخص نیست در جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو به عنوان پشتیبان اقتصاد مقادمتی کرمان تعیین تکلیف شود.

او با بیان اینکه وضعیت پروژه پلاسما تا پایان آذر مشخص شود، افزود: قرار شد بیمارستان شفا براساس مجوز ماده ۲۳ از منابع غیر دولتی تحویل به احسن املاک دولتی شود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.