آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از تصویب و چگونگی اجرای رتبه‌بندی تا تعیین تکلیف بیمه فرهنگیان

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت اغلب با طرح مسائلی مربوط به معلمان سپری شد.

از تصویب و چگونگی اجرای رتبه‌بندی تا تعیین تکلیف بیمه فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته  با اخباری همچون « اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مشمول چه کارمندانی می‌شود؟ » و «آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان»  سپری شد.

آخرین وضعیت تعیین تکلیف بیمه تکمیلی فرهنگیان/ میزان افزایش حق بیمه هنوز مشخص نیست

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش درباره وضعیت بیمه تکمیلی فرهنگیان برای دوره جدید اظهار کرد: امسال تمام تلاش ما بر این است که در بیمه تکمیلی فرهنگیان به هیچ وجه تعهدات را کاهش ندهیم و حتی اگر امکان داشته باشد گستره تعهدات آن را ارتقا هم بدهیم.

او ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و وزیر آموزش و پرورش سعی داریم پرداخت خسارات به افراد تحت پوشش بیمه‌ای به روز رسانی شود یعنی در سریع‌ترین زمان ممکن و کاملا به روز این تعهدات بیمه‌ای پرداخت شود؛ اکنون برای پرداخت تعهدات بیمه‌ای حداکثر ۴۵ روز زمان می‌برد البته ناگفته نماند که تمام هزینه بیماران صعب العلاج علی رغم تمام محدودیت‌های مالی فعلی در کمتر از ۲۴ ساعت پرداخت می‌شود.

اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مشمول چه کارمندانی می‌شود؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: براساس آنچه در متن اجرایی نظام رتبه‌بندی فرهنگیان آمده است، کادر اداری هم با توجه به طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور تحت پوشش قرار می‌گیرند، به عنوان مثال اکنون  اگر فردی با سمت معلمی در پست اداری مشغول به فعالیت باشد، تحت پوشش نظام رتبه‌بندی فرهنگیان قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: اما در آینده باید کادر آموزشی و اداری را تفکیک کنیم، ولی اکنون محدودیتی برای پوشش نظام رتبه‌بندی فرهنگیان نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آینده باید وضعیت فعالیت کارکنان اداری و آموزشی و محل خدمت آنها مشخص شود، گفت: بر این اساس اگر فردی کارمند اداره است حکم اداری برای او صادر شود و باید در اداره فعالیت کند  و اگر معلم است، برای او حکم معلمی اعمال می‌شود و محل خدمت در مدرسه خواهد بود.

مدرسه‌داری آموزش و پرورشی‌ها در زمان فعالیت قانونی است؟

محمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به مصوبه تعارض منافع که در دولت مطرح شده است و تاثیر آن بر مدرسه داری برخی دولتمردان اظهار کرد: با توجه به این لایحه قصد داریم راه‌های نفوذ افراد ذی‌نفع در تصمیم‌گیری‌های و تصمیم‌سازی ‌ها را ببندیم که اداره مدارس غیردولتی و جلوگیری از نفوذ برخی دولتمردان هم یکی از این موارد می‌تواند باشد.

او درباره مدرسه داری دولتمردان و برخی آموزش و پرورشی‌ها با توجه به توضیحاتی که مسئولان مربوطه مبنی بر توجیه این موضوع و مجرب بودن این افراد در مدرسه داری مطرح می‌کنند، گفت: چنانچه از مسئولان و کارکنان آموزش و پرورش بعد از بازنشستگی این فعالیت را ادامه دهند مشکلی ندارد و حتی می‌تواند با توجه به تجربه کافی در زمینه کار تربیتی موفقیت آمیز باشد اما اگر مدیر یا مسئولی در حین کار در آموزش و پرورش مجوز مدرسه بگیرد و مدرسه را دایر کند این موضوع با توجه به ذی‌نفع بودن شخص باید بررسی شود و با آن برخورد کنیم.

بودجه سال ۹۹ نمره قبولی می‌گیرد؟

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه وزرات آموزش و پرورش درباره اولویت‌های در نظر گرفته شده برای بودجه سال ۹۹ گفت: اولویتی که در بودجه سال ۹۹ در حوزه تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه داریم، اجرای تمام تکالیف تعیین شده در اسناد بالادستی همچون برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین است.

او ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه قصد توسعه در خرید خدمات آموزشی رادر سال ۹۹ ندارد و این طرح با همان میزانی که در سال ۹۸ انجام شد در سال آینده هم پیشنهاد می‌شود چرا که در مناطقی نمی‌توانیم جمعیت تحت پوشش را به طور کامل ساماندهی کنیم و نیاز به اجرای طرح خرید خدمات در این مناطق داریم علاوه بر آن محدودیت‌هایی در نیروی انسانی وجود دارد.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه همه این شرایط در کنار هم با محوریت تکالیف سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است، بیان کرد: از مصادیق در نظر گرفته شده برای اجرای این تکالیف می‌توان به تامین اعتبار طرح رتبه بندی فرهنگیان در سال آینده اشاره کرد که اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفتیم همچنین توسعه آموزش‌های عشایری از دیگر مصادیق این اولویت‌بندی است.

سرویس‌‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره تامین بنزین سرویس مدارس گفت: مقرر شده برای سرویس مدارس به ازای پیمایشی که انجام می دهند تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه، معادل ریالی به رانندگان سرویس پرداخت شود.

او ادامه داد: خودروها برای اجرایی شدن هم باید در سامانه سپند ثبت نام کنند و کار ارزیابی پیمایش آنها انجام می شود؛در نهایت مابه ازای ریالی به رانندگان پرداخت می شود البته ممکن است این زمان ببرد تا هماهنگی های لازم برقرار شود.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان این موضوع را کنترل می‌کنند. اگر رانندگان ما به التفاوت را بگیرند، متوجه خواهند شد که هزینه ها تفاوتی نکرده و افزایش قیمت ها غیرقانونی است. ما هم مابه التفاوت نیاز رانندگان را تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه واریز خواهیم کرد.

قول آموزش و پرورش برای ارتقای جایگاه زنان

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

در پاسخ به پرسشی درباره تمهیدات این معاونت برای توجه به جایگاه زنان در آموزش و پرورش با توجه به تغییر چارت این وزارتخانه و تضعیف فعلی جایگاه امور زنان اظهار کرد: جلساتی با وزیر آموزش و پرورش برای تثبیت جایگاه زنان در آموزش و پرورش و توجه بیشتر به آنها برگزار خواهیم کرد.

او تصریح کرد: بر اساس آنچه پیش از این گفته شده بود آموزش و پرورش به ما قول داده است تا جایگاه زنان و این دفتر در وزارتخانه ارتقا پیدا کند؛ البته هنوز قطعی نشده است و پیگیر این تصمیم هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار