دانستنی فضا؛

از ارسال خودرویی عجیب به فضا تا کشف سیاره‌ای جدید

درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو تسلا رودستر با یک مانکن که لباس فضانوردی بر تن داشت اولین گردش خود را به دور خورشید طی کرد. این مانکن "استارمن"(Starman) نام دارد، با موشک "فالکون هوی" پرتاپ شد و این اولین گردش ۵۵۷ روز به طول انجامید.

شما قادر به دیدن استارمن در حال گردش در آسمان شب نیستید. هم اکنون  زمین در سمت مخالف خورشید است و خودرو برقی تسلا تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی، به نزدیکی زمین نمی‌رسد. این خودرو در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی از مریخ قرار خواهد گرفت و  پس از آن استارمن تنها می‌شود.

برآورد شده است که این مانکن فضایی تا سال ۲۰۴۷ میلادی نزدیک زمین نخواهد شد البته شرکت "اسپیس ایکس" خود به مرز پروازهای عمیق فضایی نزدیک شده است. آمریکا هم قصد دارد در سال ۲۰۳۰ میلادی یا پس از آن انسان‌ها را به کره مریخ اعزام کند. این احتمال وجود دارد زمانی‌ که استارمن دوباره سیاره خانه خود را ملاقات کرد، انجام پروازهای عمیق فضایی کاری معمولی شده باشد.

از ارسال خودرویی عجیب به فضا تا کشف سیاره‌ای جدید


بیشتر بخوانید:حقایقی که ذهنتان را آشفته می‌کند


کشف سیاره جدید در فضا

طبق گفته محققان سیاره جدید کشف شده در حاوی گاز بوده است و این امر دانشمندان را شگفت زده کرده چرا که این سیاره بسیار شبیه به مشتری است و حدود ۳۱ میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

اخترشناسان، شناسایی این سیاره را بسیار غیرمنتظره دانستند، این سیاره عظیم از نظر ظاهری بسیار شبیه به مشتری است و چیزی که دانشمندان را بسیار شگفت زده کرده نوع شکل گیری آن است، چرا که این سیاره به شکل معمول ایجاد نشده است.

به گفته یکی از محققان تیم تحقیقاتی انستیتوی مطالعات فضایی کاتالونیا، یک سال در این سیاره تازه کشف شده، برابر با ۲۰۰ روز است. غیرمنتظره بودن کشف این سیاره عظیم و هم اندازه مشتری برای اخترشناسان بسیار جالب توجه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.