کنترل بیماری دیابت در روستاهای اطراف خرمشهر

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با اشاره به اقدامات بهداشتی برای کنترل بیماری دیابت در روستاها، از کنترل کردن این بیماری در روستاهای حاشیه خرمشهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،پرویز میرزایی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: از سال گذشته تاکنون بیماران دیابتی تحت پوشش مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت درآمده اند.

او با بیان اینکه شمار بیماران ثبت شده در سامانه سیب، دو هزار و ۱۰۵ نفر است، افزود: از این میان یک هزار و ۷۸۵ مورد به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر آماری از میزان ابتلا به این بیماری در روستاهای خرمشهر نیز ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰۶ مورد بیمار دیابتی در روستا شناسایی شدند که این تعداد در سال جاری ۸۴۱ مورد بوده است که از این تعداد تاکنون ۳۰۰ نفر اقدام به تشکیل پرونده کرده اند.

میرزایی انجام رایگان تست قند خون توسط مراقبین سلامت در تمام خانه‌ها و مراکز بهداشت نمونه اقدامات انجام شده برای مهار این بیماری دانست و سایر خدمات در نظر گرفته شده برای این گروه بیماران را بر شمرد و گفت: همچنین در درمانگاه طالقانی خرمشهر آزمایش قند خون به صورت رایگان انجام می شود که بیماران دیابتی شناسایی شده هر سه ماه یکبار توسط پزشک و مراقبین سلامت غربالگری می شوند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهراز راه اندازی درمانگاه دیابت در خرمشهر به عنوان یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده به بیماران دیابتی در این شهر یاد کرد و گفت:  این درمانگاه در کلینیک شهید عسکری فرد راه اندازی شده که بیماران تحت پوشش برای مداوا به آن مراجعه می کنند.

میرزایی افزود: انجام خدمات پزشکی، انجام آزمایش‌های ضروری با ارائه نتیجه در کوتاه‌ ترین زمان و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینهٔ تغذیه و روانشناسی در صورت نیاز از جمله قابلیت‌های این درمانگاه تخصصی  است.

انتهای پیام/ د

کنترل دیابت در خرمشهر

برچسب ها: اخبار پزشکی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.