پهلوان‌زاده: فیروزجا پناهنده نشده است/ در ۲ سال آینده به جمع ۱۰ تیم برتر جهان می‌رسیم

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: فیروزجا در یکی از باشگاه‌های فرانسوی عضویت دارد و پناهنده نشده و برای تیم ملی ایران بازی خواهد کرد.

پهلوان زاده: فیروزجا پناهنده نشده است/  در ۲ سال آینده به جمع ۱۰ تیم برتر جهان می‌رسیمبه گزارش  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج اظهار داشت: تصمیم گرفتیم فرمت مسابقات را تغییر دهیم و مانند کشور‌های صاحب نام در شطرنج، لیگ را به صورت متمرکز برگزار کنیم. ما برای نخستین بار این کار را انجام دادیم و نتیجه گرفتیم. در سال‌های گذشته فقط تیم دانشگاه آزاد مدعی بود، اما اکنون تیم‌های بیشتری در لیگ حضور دارند. تیم‌های سایپا، ذوب آهن و پرسپولیس هم که به تازگی در رشته شطرنج ورود کردند، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

او ادامه داد: خیلی از بازیکنان بزرگ ما در لیگ حضور نداشتند، اما امسال به لیگ برگشتند و حضور آن‌ها سطح لیگ را بالاتر برده است. اگر کسی قوی‌تر از من باشد و بهتر کار کند، ترجیح می‌دهم او رئیس فدراسیون باشد. تا جایی که شورای برون مرزی و وزارت ورزش موافقت کنند و ما بتوانیم میزبانی مسابقات بین المللی را برعهده می‌گیریم.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج یکی از پول‌ سازترین رشته‌های انفرادی است و قرارداد برخی از استاد بزرگ‌های ما به یک میلیارد در سال هم می‌رسد، اما میانگین مبلغ قرارداد‌ها پایین است و برخی بازیکنان هیچ پولی نمی‌گیرند. فیروزجا برای یکی از باشگاه‌های فرانسوی بازی می‌کند و اقامت آن کشور را هم دارد، اما او پناهنده نشده و در مسابقات بین المللی برای ایران بازی می‌کند.

او گفت: خادم الشریعه تمایل زیادی برای بازی در لیگ داشت، اما او باید در مسابقات ایسلند شرکت می‌کرد و به همین دلیل نتوانست در لیگ بازی کند، اما در بخش سریع و برق آسا بازی خواهد کرد. لیگ‌های استانی شطرنج بسیار فعال هستند و بیش از ۵۰۰ تیم در لیگ‌های استانی شرکت می‌کنند. برای اعزام مربی همراه بازیکنان در مسابقات غیر رسمی با مشکل مالی مواجه هستیم. استعدادیابی در شطرنج مانند دیگر رشته‌ها نیست و مسابقات بهترین بستر برای استعدادیابی است.


بیشتر بخوانید: جدیدترین رنکینگ جهانی شطرنج اعلام شد


پهلوان زاده خاطر نشان کرد: سال ۲۰۱۵ ایران تیم پنجاه و یکم جهان بود، اما اکنون به رده بیستم رسیدیم و احتمالا در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی که اوایل هفته آینده اعلام می‌شود به رده هجدهم صعود کنیم. اگر به خوبی پیش برویم، در ۲ سال آینده به جمع ۱۰ تیم برتر جهان می‌رسیم. وقتی رئیس جمهور روسیه از رئیس فدراسیون شطرنج إن کشور درباره اصلی‌ترین رقبا پرسیده بود، او از تیم‌های ایران، آمریکا و چین به عنوان سرسخت‌ترین رقبای روسیه که از کشور‌های صاحب نام در شطرنج به شمار می‌رود، نام برد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از شطرنج ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار