۱۲ پژوهشگر ایرانی در بین پر استنادترین پژوهشگران دنیا

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد که ۱۲ محقق ایرانی به عنوان پژوهشگران پراستناد دنیا معرفی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: بر اساس لیست منتشر شده سال ۲۰۱۹ شرکت کلاریویت آنالتیکز، ۱۲ پژوهشگر ایرانی در بین ۶ هزار و ۲۰۰ پژوهشگر پر استناد برتر دنیا قرار گرفتند.

دهقانی افزود: این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم پایه و علوم اجتماعی است که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالاتشان توانسته اند بیشترین تعداد استناد‌ها را دریافت کنند.

او تصریح کرد: پژوهشگران برتر کشور به ترتیب ۴ نفر در حوزه‌های موضوعی بین رشته‌ای، ۳ نفر کشاورزی، ۳ نفر ریاضیات و ۲ نفر مهندسی هستند.

سرپرست ISC در ادامه گفت: پژوهشگران برتر کشورمان شامل محمدرضا گنجعلی از دانشگاه تهران، مسعود رضائی از دانشگاه تربیت مدرس، حمید رضا پورقاسمی از دانشگاه شیراز، مهدی دهقان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سجاد جعفری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ژولین کلینتون اسپروت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

دهقانی اضافه کرد: محمد میرزازاده از دانشگاه گیلان، مصطفی اسلامی از دانشگاه مازندران، امید ماهیان از دانشگاه صنعتی قوچان، حسن کریمی مله از دانشگاه صنعتی قوچان، آرش کریم پور از دانشگاه آزاد اسلامی و سید مهدی جعفری از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دیگر پژوهشگران معرفی شده کشورمان هستند.

موسسه علمی «تامسون رویترز»، بخش علمی خود را به شرکت کلاریویت آنالیتیکس واگذار کرده است.

شرکتی که هر ساله بیش از هزاران پژوهشگر را از سراسر جهان در ۲۱ حوزه موضوعی به عنوان پژوهشگر پراستناد شناسایی و نام آن‌ها را منتشر می‌کند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که ۶۰ سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند، سومین نظام استنادی جهان را بنیانگذاری کرده است.

دفتر اصلی مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز است.

انتهای پیام/

محققان ایرانی درجایگاه برترین پژوهشگران دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار