انتقاد سفیر آمریکا در کابل از اداره امنیت ملی افغانستان

سفیر آمریکا در کابل در واکنش به انتشار ویدئویی از اعتراف دو فعال مدنی از سوی امنیت ملی افغانستان گفت که از این شیوه‌‌ اعتراف‌گیری به سبک شوروی سابق عمیقا ناراحت شده است.

انتقاد سفیر آمریکا در کابل از اداره امنیت ملی افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جان بس، سفیر آمریکا در کابل در واکنش به انتشار ویدئویی از اعتراف دو فعال مدنی از سوی امنیت ملی افغانستان گفت که از این شیوه‌‌ اعتراف‌گیری به سبک شوروی سابق عمیقا ناراحت شده است.

موسی محمودی و احسان‌الله حمیدی در ولایت لوگر بعد از افشای پرونده سوء استفاده جنسی از شاگردان پسر مکاتب این ولایت توسط امنیت ملی بازداشت شده اند.

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان روز گذشته اعلام کرد که دو مدافع حقوق بشر که پرونده سوء استفاده جنسی از شاگردان پسر مکاتب ولایت لوگر را افشا کرده بودند در محافظت این نهاد قرار دارند.

در اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی آمده است که بر اساس تحقیقات از این دو نفر، گزارش آنان بدون مدرک و ماجراجویانه و به هدف درخواست پناهندگی بوده است.

جان بس، سفیر آمریکا در کابل توئیتر این ویدئو را بازنشر کرده و نوشته است: «از این شیوه‌‌ اعتراف‌گیری به سبک شوروی سابق عمیقا ناراحت شدم. گرفتن اعتراف به اجبار از فعالان جامعه مدنی که هدف شان محافظت از کودکان افغان است ترسناک است.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.